View Single Post
Du ser gjerne etter en del krystaller, som nevnt, se gjerne på dem i lupe eller mikroskop for å se om de er autentiske også. På enkelte typer er krystallene gjerne brune, det betyr bare at planten har stått lenge og vil gi en mye tyngre effekt ettersom de brune krystallene har et mye høyere nivå av CBD og mindre THC, samt. andre cannabinoider som konverteres med tiden. Gjennomsiktige krystaller betyr for tidlig høsting, og melkehvite regnes som optimalt av de fleste growere.

Luktmessig så skal den ikke stinke noen form for "gress". Søtlig, busk-aktig og fyldig lukt er som regel indica, mens mer sur/skarp/stikkende lukt er sativa. Lukter det "hashy" og oljete (du skjønner hva jeg mener når du kjenner det) av senteret i budden når du knekker den over, så sitter du med en winner. Det meste av god homegrow klarer å få denne lukten, og den må man være påpasselig med siden den sitter mye lengre enn den mer overfladiske cannabislukten.

Hvis det lukter for buskete eller du har en mangel på disse karakteristikkene, samt. at weeden er litt tettpakket, er antakeligvis weeden tilsatt det som på engelsk så fint kalles "humidifier". 80% av all "markedsweed" som har flydd forbi nesen til min og mine venner de siste årene har vært slik, så det begynner å bli ganske normalt. Dette er nok grunnen til at mange også blir tung og litt dårlig, det blir tross alt fraktet ut av kroppen rett etter man får det i seg, siden lungene er en veldig direkte måte å tilføre ting i kroppen på og immunforsvaret skriker til med en gang. Fin måte å ødelegge en fin flow på. Dette tilsettes for å holde på vekten og for å holde et jevnt fuktnivå.

Fuktmessig skal den være fluffy og bøyelig, men den skal bryte lett om du skal knekke den og lage sånn fin lyd som man får om man knekker en busk i vår alles norske natur. Optimalt fuktnivå i weed er ca. 30% for å holde på alle smaksstoffer.

---

Personlig anbefaler jeg også å røyke den i så naturlig tilstand som mulig ettersom den brenner saktere og smoothere da. Grinder er vel og bra, men min all-time favorittmåte å mekke weed på er faktisk å plukke den fra hverandre med pinsett uten å røre for mye ved den, ei heller å dele den opp i for små biter, men kanskje jeg bare innbiller meg ting