View Single Post
Navbruker fra Moss
119
Sitat av Deezire Vis innlegg
Cut your losses og kom deg langt vekk derfra pronto. Det er helt klart ikke i henhold til noen forskrifter eller regelverk, men vil du virkelig ha en batshit crazy huseier?



Det stemmer vel ikke helt? Slik jeg har forstått det er det kun namsmannen som kan kaste folk på dør. Det er heldigvis litt regulering på slikt i Norge, hvis ikke hadde det vært helt texas.
Vis hele sitatet...
når jeg skrev hive ut mente jeg jo juridisk riktig kasta ut og riktig er bare namsmann som kan komme og fysisk hive ut med politiet

Sitat av Joakim__ Vis innlegg
Nei, han kan faktisk ikke gjøre det. Jeg kjenner ikke lovene rundt dette, men han har ikke lov til å fysisk kaste noen ut. Da må han kontakte politiet og begge sider må bli forsøkt hørt før de kan foreta seg noe.
Vis hele sitatet...
Og ikke betale husleie er et grovt brudd på leiekontrakten og huseier kan kreve å hive deg ut innen 14 dager, du har da 14 dager på å skaffe penger, skaffer du penger kan han ikke hive deg ut!

skaffer du ikke penger og ikke flytter frivillig ut må huseier kontakte namsmannen og det går fort noen måneder

Sitat av Joakim__ Vis innlegg
Uansett hva som skjer videre. Finn dere en annen å leie av. Denne utleieren er useriøs.
Vis hele sitatet...
eller har han ikke satt seg inn i gjeldene regler ?