View Single Post
Sitat av Ramaskrik Vis innlegg
Dette er din tolkning av situasjonen, ganske skjønnlitterært beskrevet og med mange "sikkert". Jeg ser noe annet, som jeg har forklart tidligere. Og jeg tror PST har en konkret grunn til å si akkurat dette, akkurat denne dagen, akkurat der.

Det virker som du tror jeg mener det aldri er problemer med muslimer. Det har jeg ikke sagt. Selvsagt er det ikke bra at politiet må holde denne type appeller og vise tilstedeværelse i et utsatt miljø. Men når de nå engang må gjøre det, er det bra at de gjør det.
Vis hele sitatet...
"Vi som nordmenn, og dere som muslimer", som politiet sier i klippet. Way to make them feel included liksom. Hadde jeg vært oppvokst i Norge som muslim hadde jeg tatt den uttalelsen der alene som en fornærmelse. Talen er egentlig en fornærmelse mot muslimer generelt. Hele talen i seg selv er en måte å fortelle at politiet ikke stoler på norske muslimer.

For meg virket hele greien veldig lite gjennomtenkt. Forhåpentligvis ser ikke norges muslimer på den talen på samme måte som meg, men allikevel.
Sist endret av Boo-Boo; 16. september 2012 kl. 21:32.