View Single Post
Sitat av Ramaskrik Vis innlegg
Politiet har da verken tryglet eller bedt instendig om "fred". De har vært til stede, signalisert at de følger med og prøvd å ødelegge grunnlaget for bevisste trøbbelmakere. Det vitner om at de vet hvordan ting utarter, og prøver å være i forkant. Bra jobba.

Er det også slik at når politiet reiser rundt på ungdomsskoler og snakker om råkjøring, så har de "kapitulert" overfor rånekulturen? Og "tryglet" ungdom om å kjøre forsiktig eller holde seg edru? Slike besøk er en helt vanlig del av politiets taktikk, som de bruker overfor flere forskjellige grupper. Men så snart det gjelder muslimer, er det plutselig "trygling" og "underkastelse". Noen tror tydeligvis at muslimene har mye større makt i Norge enn de egentlig har.
Vis hele sitatet...
Greit, jeg forstår hva du prøver å si. MEN seriøst: har du sett hele videoen, har du sett kroppsspråket til politimannen og hvordan politimannen kommuniserte fram budskapet ?
Hvis du har gjort og, og kanskje er ærlig, så tipper jeg du også ville ha sagt at dette var trygling !

Representanten sier klart og tydelig at "nå må vi ha dialog, og løse dette i ordnede former". Flokken av menn sittende på gulvet følger skeptisk med, og sidemannen til politimannen (som sikkert er en talsperson for moské-gruppen) holder falkeblikk over gruppen, sikkert for å nøytralisere eventuelle reaksjoner på det politimannen sier. Ingeting skjer forsåvidt, men etter at politimannen er ferdig kommer litt nølende knapp, og politimannen går videre vekk, nervøst - situasjonen virker spent.

Det blir sagt av politimannen noe som "jeg skjønner noen her blir forbannet...". Hvorfor da går ikke det norske politiet så ofte inn i en jødisk synagoge i Oslo, eller i en norsk katolsk kirke, eller i et buddhistisk tempel i Norge - - når det i media og populærkultur så ofte drives gjøn med de tre livssynene jeg nevnte (jødedom, katolisisme, buddhisme) ?? Bare når det gjelder islam må vi vise en helt ekstraordinær ærverdighet. Rart det der.