View Single Post
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Provokasjon eller ikke.. Når mennesker som praktiserer islam aktivt - áka muslimer, er bosatt i land som er liberale demokratier med stor grad av ytringsfrihet, - ja da må de full og helt finne seg i at Muhammad blir latterliggjort.
Både kristne og jøder har opplevd skepsis og kritikk i Europa, i århundrer,- samme gjelder øst-asiatiske religioner som hinduismen og buddhismer. Kanskje ikke ingen, men FÅ AV DEM går amok som muslimene.

Før jeg skrev dette innlegget tenkte jeg at jeg kanskje skulle sette meg på "moderasjons-toget", for å forklare dette fenomenet litt, årsaken, og at det sikkert ikke er så farlig for Norge og nordmenn, disse opptøyene altså.
Fy faen! Nå gidder jeg ikke mer. Nå setter jeg meg på samme toget som Liverbird her over meg.
Jeg skal være DØNN ærlig; jeg er så dritalei muslimene nå og deres jævla politisering av religionen sin.

Samtidig må jeg nevne at sjelden, -om aldri før, -har én religion eller en tro hatt et så stort politisk problem. Islam har rett og slett et katastrofalt stort PR-problem, i hele fuckings verden.

Det at det norske politiet kommer til moskéen for å så og si "roe ned" de troende, er rimelig latterlig, og på et vis nesten også en slags aksept fra politiet sin side av at muslimer "bruker ofte vold, ja ja.., men de bør helst ikke det da, så da roer vi dem heller ned.." Veik-skap. I dette landet, og i hele Vesten gjelder ytringsfrihet og toleranse. Hvis de som praktiserer islam ikke greier å imøtegå dette, bør dem vurdere å 1)reformere religionen sterkt, eller 2)forlate religionen helt, eller 3)komme seg til et land der islam gror godt.

Jeg som mange andre begynner å bli ganske lei. I tillegg er desverre(jeg mener oppriktig desverre!!) -respekten min for Islam og troende muslimer i Norge som nekter å tilpasse seg et liberalt demokrati, rimelig tynnslitt og sikkert også borte snart.
Vis hele sitatet...
Nå må det sies at det ikke har vært noen opptøyer, konfrontasjoner eller andre hendelser utløst av filmen i USA her i Norge.

Jeg syntes det var litt morsomt at du skrev "sette meg på moderasjons-toget" men at du er lei nå og ikke gidder å diskutere rasjonelt lenger. Tydeligvis oppfatter noen av våre kjære freak medlemmer at politiet i Oslo viser tegn til svakhet når de opptrer foran en stor muslimsk forsamling etter en fredagsbønn og anmoder til ro, kommunikasjon og medmenneskelig respekt. I mine øyne er dette er en fantastisk god egenskap av politiet i Oslo. Det viser at politiet er såpass godt etablert at de kan tråkke inn i det aller helligste for muslimer i Norge og kan tale foran en respektert voksen audiens og samtidig oppnå god kommunikasjon.

Bør ikke det være tegn på et velfungerende demokrati hvor politiet kan anmode og snakke til en forsamling i trygge omgivelser og bli anerkjent?

Som alltid blir denne debatten veldig polariserende for sånne som deg. Det trenger ikke alltid å være enten eller, jeg kan nevne mitt ståsted og mine venner sine. Vi mener at denne handlingen var kanskje ment for å provosere fram slike reaksjoner som det er i midtøsten. Vi syntes det var litt dårlig gjort å lage en slik video siden den vil koste mange mennesker livet verden rundt. Utenom det så er vi ydmyke og er villig til å diskutere hvis det er nødvendig.

Men så kommer du og mange andre og kommenterer "dritalei muslimene nå og deres jævla politisering av religionen sin". Det gir signaler at alle går under en kam og legger grobunn for de som a) ønsker å trolle, b) de som er hardbarka islamister c) de som ønsker kun det verste for nordmenn.

Jeg mener det Oslo politiet gjorde var en taktisk god vurdering for å unngå konfrontasjoner ala karikatur tegningene og jeg håper at politiet fortsetter personlig kommunikasjon ute blant publikum.

Sitat av Patricia Vis innlegg
stå rett opp, bøy deg litt i knærne og ta henda ned på bakken, sånn at du står solid nok til en stikk i stumpen. Følte det var det han gjorde. Hvorfor skal vi beklage noe som helst rundt den saken? Er det vi eller de som kommer fra Norge? Bare min mening.
Vis hele sitatet...
Vil anta at halvparten av den forsamlingen er født i Norge og resten har vært her i snart 40 år.

Det har ikke vært opptøyer i Norge og ingen har heller krevd noen unnskyldning.

Diskuter utifra faktum.

Sitat av Liverbird Vis innlegg
Jeg er så dritalei de muslimene....

Nei, jeg er ingen rasist og jeg hater ikke muslimer. Men islam, kriger, muslimer, allah, muhammed, krekar, osama bin laden, drap, vold, opptøyer, elendighet, saddam, kriminalitet, brenning av flagg....

Kan noen linke meg til siden der jeg kan lese om det positive som handler om muslimene? Man kan jo bli deprimert av mindre.... faen asså!!
Vis hele sitatet...
Liker at du sier at du ikke er rasist, for så å generalisere over 1 milliard mennesker.