View Single Post
Sitat av Ramaskrik Vis innlegg
Det finnes trøbbelmakere også blant norske muslimer. Som vil oppildne andre ved å si at hele den vestlige verden deler intensjonen med denne filmen. Noe som ikke er sant. Det er disse politiet prøver å komme i forkjøpet her. Som sagt, psykologisk taktisk. Om det funker eller ikke aner jeg ikke, men jeg skjønner hvorfor de gjør det.
Vis hele sitatet...
Men det er å godta ekstremisters premisser. Det skal ikke være nødvendig å si noe som helst for det vil være forhåndsdømming av begge parter.


Jeg ser at du er god på å dømme kollektivt. Noen ungdom råkjører slik at det går ut over andre, noen muslimer ønsker å lage bråk slik at det går ut over andre. At resten av klassen, som oppfører seg bra, må høre en moralpreken ekstra... Det er bare slik det er. Og det sier ganske lite om både ungdom og muslimer som enhetlig gruppe.
Vis hele sitatet...
Touche'. Men utsagnet om ungdommer har noe med at deres hjerner ikke er ferdigutviklet (fakta) og de mangler livserfaring til å forstå enkelte ting. Så til tross for at ikke alle ungdommer råkjører, så er de fleste helt grønne på andre ting, noe som vises i ungdoms ekstreme naivitet når det kommer til politikk. Så ved å forebygge opptøyer i Norge sier man at det finnes et behov for det, noe som kun vil bidra til mer motvilje mot muslimer.