Tråd: Forsvinne
View Single Post
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Georgia gir forresten 1 års visum til alle utlendinger, det er drit enkelt å finne seg sted å leie og det er helt uproblematisk å ta bussen navnløst ned. Ved grenseovergangene først inn i Tyrkia og deretter til Georgia kommer du til å bli registrert dog, men det kommer du deg ikke utenom.
Vis hele sitatet...
Reiser du hit er det stor fare for at du aldri kommer hjem igjen. Folk er hyggelige og gjestfrie, damene er over gjennomsnittet av hva vi har i Norge og maten er fantastisk. Landet er variert både når det kommer til natur, folk og levesett. Du har rene armenske landsbyer i sør hvor det ser ut som tiden har stått stille i 150 år, du har Batumi hvor rikdom og luksus går hånd i hånd med stor fattigdom. Hovedstaden Tbilisi utvikler seg til en moderne by samtidig som de er opptatt av å bevare det tradisjonsrike. Hele landet kan regnes som trygt, med unntak av en liten del på nordvestkysten som Russland og Georgia ikke er helt enige om hvem som eier.

Skal du hit må du lære deg litt russisk eller georgisk på forhånd. Engelsken deres er like stødig som Erna Solberg på stilettheler etter altfor mange drinker.

Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Du kommer til å bli rana dog.
Vis hele sitatet...
Georgia er det landet i jeg har vært i hvor jeg føler meg tryggest for ikke å bli utsatt for kriminalitet. Etter å ha brukt flere uker på å reise landet på kryss og tvers, drikke meg full på de mest chabby plassene med de rareste folka følte jeg meg ikke utrygg en eneste gang.