View Single Post
I hate Theater.
Henrik-Vanger's Avatar
Trådstarter Donor
867
Sitat av stagg Vis innlegg
God tråd, kunnskapsrik mann.

Er det greit at jeg "utnytter" deg litt Henrik? Kunne tenkt meg ei god bok fra den tiden "styggen" som du kaller han, slaktet ned det han kunne slakte. Har lest denne. Gjerne en biografi.
Vis hele sitatet...
For all del !

Problemet med bøker er at forfatteren ofte velger seg sin side. Den boken du nevner skal jeg ikke skryte på meg at jeg har lest, men jeg har lest en del bøker om Göring.

Du har jo boka "Nazistene" av Laurence Rees. Har ikke lest boka på lenge, men jeg mener at den ble litt ødelagt for meg etter jeg så filmatiseringen.

Ellers så er det jo også boka "Auschwitz" av samme forfatter, knall bok og en knall dokumentar serie fra BBC.

Vil også si at boka "I Hitlers Bunker" av Joachim Fest var grei, selv om jeg ville tatt noe av det med en klype salt.

For øyeblikket holder jeg på med en bok som heter "The SS Brotherhood of the Bell" av Joseph P Farrell, den skal taes med noen paller salt bare så det er nevnt. Vil ikke anbefale den om du er ute etter korrekt dokumenterbar logisk historie som faktisk fant sted. Det er bare at jeg lar meg tiltrekke noe grådig av mytene rundt det Tredje Riket også.

Jeg skal ta en tur ned i biblioteket i morgen (senere i dag), så skal jeg se over hva jeg har som jeg synes er god lesning. Skal få til en liste til i morgen