View Single Post
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Da er det jo enda mindre sjanse for at en narkoman person slutter med narkotika misbruket sitt? Da mener jeg at staten heller kunne brukt de pengene på å gi de gratis rehabilitering, samt legalisere cannabis til medisinsk bruk. Cannabis må vel ha en liten effekt på abstinensene du får når du ikke lenger får dosen av heroin? Ramlet langt utenfor hovedemnet i denne tråden, men måtte bare få sagt det jeg mener.
Vis hele sitatet...
En person trenger et minimum av resurser for å komme seg ut av avhengighet. Så å tvinge dem i bakken og så tråkke på dem, slik som vi gjør nå, oppnår ikke det man ønsker. Og staten ville spart så mye penger på en slik ordning at de fint kunne dele ut gratis heroin og øke rehabiliteringskapasiteten godt, og fremdeles gå i pluss.
Men selv om det ikke ble slik at flere greide å slutte med heroin, så ser jeg ikke problemet. Det ville være bedre med heroinavhengige som kunne fungere litt i samfunnet, enn med heroinavhengige som er helt utenfor.
Aner ikke hvorfor du trekker inn cannabis, men nei, det vil ikke hjelpe så mye på å døyve heroin withdrawal (har vi noe godt ord for det på norsk?).

edit:
Sitat av Razorama Vis innlegg
Bare kopiere en youtube comment, blir sikkert sletta IGJEN om ikke lenge men;

What on earth is the problem here?!?!
Seems a very effective method of lowering the numbers of the ignorant. This drug should be made available to anyone brainless enough to want it, absolutely free. An excellent solution to a small part of the overall problem.
Vis hele sitatet...
Har du lest nyhetsartikkelene? Noe av det man er redde for er at dette skal bli solgt som heroin til avhengige. Slik at de ikke vet at det er denne dritten her de kjøper.
Sist endret av khh; 13. august 2012 kl. 14:07.