View Single Post
Selverklært noob
Apter_2416's Avatar
Trådstarter
234
Sitat av Judaz Vis innlegg
Hvis jeg skal gi deg et tips, så må det være å holde seg LANGT unna w3schools. Jeg sliter fortsatt med å legge fra meg mye vranglære herfra...

http://w3fools.com/
Vis hele sitatet...
oi, det var jeg ikke klar over. Er ikke lett for en nybegynner og se hva som er bra og dårlig kode. Tusen takk! Skal herved holde meg unna den siden. Har du noen andre sider og anbefale? Bruker tutorialsene til Thenewboston en del, men kunne godt hatt noe skriftlig også... evt noen bøker?


Sitat av norboost Vis innlegg
Til å begynne med er det ingen problemer med å gjøre det som dette. Etterhvert vil du nok naturlig føle deg begrenset av løsningene du finner på nett, og heller ønske å skrive mange av disse selv. Enkelte ting (eks jquery) vil du i mange tilfeller føle er enklest å laste ned og inkludere. Nå skal det jo også sies at mye av det man gjør til daglig i PHP er ferdig kode, funksjonskall som mysql_connect(), mysql_query() etc er jo ikke akkurat kall til kode som du selv har skrevet.
Vis hele sitatet...
Bra du mener det er vanlig, men er det ikke litt uetisk? Føler jeg liksom stjeler andre sitt verk i min kode, så jeg føler at jeg alltid må gjøre om noe... Skal jeg slutte å føle det slik? Er dette bare programmering, at man bruker det andre har lagt ut?

Tusen takk for svar, håper flere slenger med sine erfaringer og meninger!