Tråd: Romfolket.
View Single Post
Ser at flere her prøver å påføre oss som er kritisk til romfolket skam ved å sammenligne dagens situasjon med det som skjedde i konsentrasjonsleirene i nazi-Tyskland. Denne sammenligningen faller på sin egen urimelighet, og jeg skal ikke kommentere den videre.

En annen hersketeknikk som brukes er å sidestille alle som er kritiske til romfolket med enkelte ekstremister. Eksempel:

"Du kan ikke bare stikke hodet i bakken å gi rom-folket skylda for "diverse ran og voldsepisoder." Dette er mennesker som er like mye verdt som du og jeg. Det du gjør med din språkbruk er demonisering av mennesker du ikke kjenner. Dette er farlig."

Ja, det er noen som beskriver romfolket som skadedyr, men det får stå for dem som bruker den beskrivelsen sin regning. Jeg har aldri sagt at romfolket er kakelakker eller avskum, og ville aldri finne på å si noe sånt heller. Jeg forholder meg saklig, og til fakta, og vil ha meg frabedt slik hersketeknikker.

Er tåpelig at statsministeren står fram offentlig og skjærer alle kritikere over en kam, og nærmest advarer mot et nytt folkemord mot rumenerne. Vil tro mange voksne og intelligente mennesker rundt om kring i Norge som ser tvers igjennom denne hersketeknikken, og er synd at statsministeren er mer opptatt av å ta dem som kommer med legitim kritikk enn å faktisk rydde opp i den svært vanskelige situasjonen som har oppstått.

"Opprørt over ordbruk
Jens Stoltenberg advarer mot stempling av romfolket."

http://www.dagbladet.no/2012/07/17/n...ging/22573421/