View Single Post
Sitat av slashdot Vis innlegg
Men er det at andre kan oppfatte det som skremmande eit godt argument for å forby det? Skal vi forby alkohol på bakken også? Fulle folk kan jo vere skremmande om du treffer på dei der også - og samanhengen mellom utelivsvald og alkohol er vel rimeleg klar?

Og med tanke på kor mange som flyr så er det jo påfallande lite bråk på fly. Det at media gidd skrive om det tyder på at det ikkje er veldig vanlig. Hadde det vore veldig vanlig hadde ikkje VG slått det opp...

Fun fact: dei er trent i slike situasjoner, og det er ofte andre passasjerer som hjelper til. For på fly er det, i motsetning til på en bar, stortsett relativt mange edru i umiddelbar nærhet.

Du klapper på han håndjern, eller får et par personer til å sitte og passe på han. Har sett begge deler gjort.

Også mellomlander en på en høvelig flyplass og gir vedkommande regninga.

Det at det kjem i media underbygger min påstand om at det er sjelden. Nyhende er nettopp det: nyhende. Du les ikkje i vg at fem millioner nordmenn hadde ein stortsett kjedelig dag på jobb.
Vis hele sitatet...
Er det lov å drikke seg full på sykehus? Er det lov å drikke seg full når man er på jobb som bygningsarbeider? Kan det tenkes at det er enkelte arenaer man bør holde alkoholfrie? Jeg vil ikke alkoholen til livs bare fordi et mindretall av idioter ikke klarer å besinne seg, men synes det er fornuftig med forbud eller begrensninger i konsumet på fly. Er ikke vanlig å drikke seg full når man tar buss eller tog heller, og det er jo heller ikke sosialt akseptert å gjøre det, så hvorfor skal det være tillat i fly? Tror det var siste ord fra min side i denne saken. Er jo til syvende og sist et skjønnsspørsmål, men spør du kabinpersonalet vet jeg hva de ville sagt.