View Single Post
Trådstarter
8
Takk alle sammen for gode svar. Jeg skjønner ikke at jeg ikke tenkte på scope, men selvfølgelig er det problemet. Jeg tror jeg har fått svar på spørsmål to, men det er litt usikkerhet rundt hva jeg mener på spørsmål 1, så her kommer litt tilleggsopplysninger:

Spillet er veldig på tankeplanet enda, men se for dere noe som dette: Jeg har 50 000 dollar. Jeg vil kjøpe en hund. Den koster $1000. Det tar tre runder fra jeg avslutter runden jeg "bestilte" hunden i, til jeg får den. Når jeg trykker på knappen "Kjøp", skal det trekkes $1000 fra kontoen, og så skal programmet legge inn delayen, og etter tre runder får jeg hunden. Men her kommer det kritiske: Spiller B skal samme runde (en runde er over når alle spillerne har gjort sine handler) kjøpe en moped. Det koster $10 000, og det tar seks runder før han får den.
Derfor tenker jeg noe sånt som en klasse som kan behandle flere oppgaver parallelt, og med forskjellig delay. Derfor funker verken en "handlingskø" eller en global delay, for man kan fort trenge mange delays samtidig.
Jeg veit jeg er litt ambisiøs i forhold til mitt nivå, men allikevel. Takk for hjelpen så langt og videre.

(Forresten, i mitt forsvar: Jeg veit at man starter å telle fra 0 i programmering, men siden dette er objekter som representerer spillere, valgte jeg å begynne på 1 allikevel for Spiller nummer 0 gir ingen mening.)