View Single Post
Sitat av RESpekt Vis innlegg
et preparert legemiddel som inneholder? derivater av/syntetisk produsert thc og cdb? Noe jeg føler rører ved enda et tema vi ikke har tatt opp enda. Det at store legemiddel firmaer produserer innholdet i en plante som gud og hvermannsen kan plante og klare å få den ferdig. Hvis alle og enhver hadde plantet sin egen medisin, hva hadde da skjedd med disse firmaene som bruker utallige milliarder av kroner på medisiner og som får lisens/enerett på å lage en spesifikk type medisin i noen år? Hvordan hadde det gått med inntjening dems?
Vis hele sitatet...
Sativex inneholder, ifølge wikipedia, ekstrakterte alkaloider fra cannabisplanten. Forskjellen er at et spray gir en dose, og samme dose hver gang. Cannabis er et nisjeprodukt innen medisinen. Kan du plante din egen acetylsalisylsyre, penicillin,morfin,ketamin eller ibuprofen?
Saken er at vi er avhengig av legemiddelindustrien, det er de som legger penger i research and develelopment av nye medisiner. Dette koster MASSE penger og det er ikke mer en rett og rimelig at de skal kunne tjene inn igjen investeringene sine med monopol i en viss tid. Viss ikke ville det ikke vært penger i å utvikle nye medisiner. Dette vet jeg som fakta da jeg har folk i nær familie som jobber med utvikling og salg for et stort internasjonalt legemiddelselskap.

Sitat av RESpekt Vis innlegg
ehh, les det en gang til; hvilket legemiddel finnes i dag som IKKE STAMMER fra en plante? Det at farmasøyter og lignende har lagd derivater så det synger etter forandrer ikke det faktum at det stammer fra en plante/urt m.m. Mankind imitating nature?
Vis hele sitatet...
Det er mange typer medisiner, og mange kommer ikke fra planter i det hele tatt. Ketamin,paracetamol,alle vaksiner, alle benzodiazepiner,barbiturater,pregabalin,gabapentin,zyprexa,p rozac,GHB og en haug med andre.
Det er sant at vi etterligner naturen, men du glemmer tydeligvis at vi mennesker også er endel av naturen. Og uansett hva vi lager industrielt så er vi avhengig av råvarer. Alle de kommer jo fra naturen, enten i form av levende organismer eller i form av mineraler.

Ofte så har stoffer i naturen egenskaper som vi søker, men bieffektene av å bruke stoffene som de er veier ikke opp for nytten dem har. Dermed så må vi lage syntetiske stoffer som ligner. Et godt eksempel er giften til den brasilianske vandreedderkoppen. Den er en potent nervegift, men noe i giften gir en intens ereksjon. Det forskes nå nettopp på hva funksjonene bak denne effekten er. Tanken er at det kan bidra til å utvikle nye potensmidler.

Sitat av RESpekt Vis innlegg
Har du sett på den dokumentaren jeg postet litt lengre opp i tråden? Jeg sikter til intervjuet med Donald Tashkin hvor han på peker på 3 faktorer som er med å bremse/forhindre cancer utviklingen. Han peker på en tung vitenskapelig studie utført av N.I.D.A ( National Institute on Drug Abuse ) som finner en forbedret lungefunksjon om man røyker marijuana daglig? Ganske merkelig det der gitt?
Så må vi ikke glemme at n.i.d.a. som regel ikke gir støtte til vitenskaplig forskning som setter cannabis i et positivt lys. Så lenge du påpeker at du skal forske på de negative sidene ved cannabis så får du støtte. Igjen, ganske merkelig ikke sant?
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke sett dokumentaren, men jeg har lest utdrag fra en studie som hevdet at cannabis forbedret lungekapasiteten med mange %. Synes også det virker merkelig, og jeg har vanskelig for å tro det før det foreligger flere studier. Røyk i seg selv er jo et fremmedlegeme lungene våre ikke er ment for å håndtere. De er laget for å effektivt ta opp oksygen.
Det forbedrer ihvertfall ikke lungekapasiteten ved å røyke tørr norsk hasj, mekket med rød 3 og røykt fra en flaske.



Sitat av RESpekt Vis innlegg
http://www.articlesbase.com/alternat...a-3697378.html
her listen din, merk at dette er bare de aktive komponentene i cannabis, og listen tar for seg cannabinoids. Skal snart på jobb, hvis listen er for ufullstendig kan jeg godt finne en mer utfyllende for deg?
Vis hele sitatet...
Page Not Found

We apologize. We can't find the page you are looking for. We may have moved or removed it. We also recommend you check the address (if you typed in the page you wanted) and make sure that you didn't mistakenly mistype the address. We're sorry for the inconvenience, but you may use the menu to the left to find the information you are looking for or our friendly search option located at the top.

If you believe this error to be a fault in the web site, please contact our technical team.
Vis hele sitatet...



Sitat av RESpekt Vis innlegg
da cannabis kun kanskje kan erstatte morfin ved cancersmerter?? ehh hva med studiene som sier at det kan kurere alt dette ? Preliminary findings indicate that cannabis-based drugs could prove useful in treating inflammatory bowel disease, migraines, fibromyalgia, and related conditions.[8]
Medical cannabis has also been found to relieve certain symptoms of multiple sclerosis[9] and spinal cord injuries[10][11][12] by exhibiting antispasmodic and muscle-relaxant properties as well as stimulating appetite.
Other studies state that cannabis or cannabinoids may be useful in treating alcohol abuse,[13] amyotrophic lateral sclerosis,[14][15] collagen-induced arthritis,[16] asthma,[17] atherosclerosis,[18] bipolar disorder,[19][20] colorectal cancer,[21] HIV-Associated Sensory Neuropathy[22] depression,[23][24][25][26] dystonia,[27] epilepsy,[28][29][30] digestive diseases,[31] gliomas,[32][33] hepatitis C,[34] Huntington's disease,[35] leukemia,[36] skin tumors,[37] methicillin-resistant Staphylococcus aureus (MRSA),[38] Parkinson's disease,[39] pruritus,[40][41] posttraumatic stress disorder (PTSD),[42] psoriasis,[43] sickle-cell disease,[44] sleep apnea,[45] and anorexia nervosa.[46] Controlled research on treating Tourette syndrome with a synthetic version of tetrahydrocannabinol, (brand name Marinol) (the main psychoactive chemical found in cannabis), showed the patients taking Marinol had a beneficial response without serious adverse effects

hentet herfra https://en.wikipedia.org/wiki/Medical_cannabis

toleransen for opiatene forsvinner? men hva med bieffektene? de forsvinner de og?
Vis hele sitatet...
Jeg mener fortsatt cannabis ikke kan erstatte morfin. Hverken ved smertedemping,hostedemping eller for løs mage. Når en velger å skrive ut et medikament så gjør en lege dette basert på nytteffekt vs bieffekt. Har man ekstreme smerter, så veier det opp for kvalmen morfin vil medføre.
Cannabis mot hepatitt c og meticillinresistene gule stafylokokker? Det som står viss du leser studiene er at flere klarte å fullføre hepatitt c behandlingen og ble friske viss de røykte i tillegg. Angående stafylokokkene så var det et par cannabioder som viste å ha en svak antibakteriell effekt.
Jeg tror cannabis kan hjelpe mot symptomene og bieffektene ved mange sykdommer/behandlinger. Ofte bare ved at det cannabis gir velbehag og gjør en lettere til sinns. Jeg har selv opplevd cannabis sine positive effekter når jeg har vært nærmest deprimert.




Sitat av RESpekt Vis innlegg
Såklart finnes det mennesker som er totalt allergisk mot cannabis. Men skjønner ikke helt hva du mener med : ikke bland medisinsk cannabis inn i nærheten av noe som det som er tilfellet i usa.
I nærheten av hva da?
Vis hele sitatet...
I nærheten av butikker som selger cannabis og leger som skriver det ut til Tore-Stein fordi han har så vondt i kneskaden han pådro seg i gymmen i fjerdeklasse. At cannabis kan brukes medisin betyr ikke at det helsebringende for den generelle befolkning å røyke det.
Skal det bli medisin så bør det forskrives som andre preparater med stor fare for misbruk. Ikke fordi cannabis er så ekstremt farlig, men fordi det er for samfunnets beste at færrest mulig bruker rusmidler.
Alkoholpolitikken har jo vist oss at lettere tilgang fører til mer misbruk og større kostnader.
Full legalisering av cannabis vil muligens føre til at flere bruker det, og jo flere som bruker det jo flere tilfeller av psykiske problemer tror jeg at vi kommer til å se.
Spesielt blant unge.


Sitat av RESpekt Vis innlegg
Virker avskrekkende på unger at alkohol har 18 års aldersgrense også ikke sant?
På Høy tid å avvike fra gamle tankemønstre og tenke nytt snart kanskje??:=)
Vis hele sitatet...
Nei. Men man får ikke rulleblad, bøter og fengsel for å drikke når man er 16. Det er heller ikke forbudt for de under 18 å drikke alkohol. De kan bare ikke lovlig kjøpe det.
At det virker avskrekkende med forbud er jo ganske tydelig å se her på forumet. Folk blir jo paranoide som pokker viss de skal i avhør, eller tollen har stoppet noe de ikke skulle ha bestilt.




Sitat av RESpekt Vis innlegg
Sånn, av RESpekt for trådstarters kommentar har jeg forsøkt å gjøre det litt lettere å lese for som ikke orker å lese så mye av gangen.

@ Intrance, lettere for deg nå?
Vis hele sitatet...
Sorry surmulingen. Men takk uansett