View Single Post
Sitat av stianiquniez Vis innlegg
Hvorfor er du muslim? Fordi det er tradisjon, eller fordi du tror på det som står i koranen din hellige bok? Vet du egentlig hva som står i koranen, din hellige bok og hva du tror på? Det er egentlig ingen rom for tolkning i koranen. Grunnen til at alle disse høyt utdannede menneskene utfører jihad(hellig krig) er fordi det står om det i koranen. Det er eneste måten en er garantert tilgang til paradis. Vanligvis vet jo ikke en muslim om Allah har behag i ham eller ikke. Og det er bare opp til Allah og bestemme om man kommer til himmelen eller ikke. Om du leser koranen og tolker den slik en ekte muslim skal tolke den, så vil du forstå hvorfor.

Du ønsker ikke sharia lover i vesten, eller norge sier du. Men det ønsker Allah din gud, for det står nemlig i koranen. Han ønsker at hele verden skal leve etter Allah, og underlegge seg ham. Du motskrider din tro, og tror på det du selv mener passer deg. Har du valgt dette selv, eller gjør du det at tradisjon?
Vis hele sitatet...
Hvorfor jeg er muslim? fordi jeg er født inn i en muslimsk familie. Jeg vet forholdsvis hva som står i koranen av det som interesserer meg. Jeg kan ikke hele boken på rams men hvis det er behov har jeg en oversettelse på engelsk, norsk og på urdu. Funker for min del.

Videre av innlegget ditt fucker du totalt opp.

Du sier det er ingen rom for tolking i Koranen? Vel, tolking handler om sanse og oppfatte. Hver enkelt person oppfatter ting forskjellig. Jeg tolker utdrag fra Koranen mer liberalt enn mine sterk konservative venner.

Konservativ tolking om alkohol: er haram

Liberal/ min tolking om alkohol: kan nytes med måte uten å bli søppelfull.

I islam er alkohol forbudt fordi man gjør ting i fylla som man ellers ikke gjør. Men hvis jeg ikke blir grisefull og er ved mine full fem så anser jeg det som greit.

Jeg tolket det.

Og det var kun et eksempel på å være muslim i Norge og hvor personer tolker Koranen for å faktisk ha et normalt sosialt liv ved siden av å være muslim.

Shit, kompis jeg prøver å være velvillig og fremme kommunikasjon og samhold mellom mennesker i Norge. Men det virker som om du ønsker at jeg skal si

"Norge skal bli muslimsk, om det så må koste hundretusener av kristne livet sitt. Det kristne blodet skal flomme nedover karl johan mens alle muslimene feirer og jeg vaier høyt med det muslimsk flagg og innfører sharia på stortinget og henretter masse elg."

http://mideastconflict.org/discussion/dominance/islam_dominate_world_jihad.jpg


Du er veldig enten/eller i dine argumenter. Så fint som det er, så er ikke virkeligheten slik.
Hvis du fjerner de feite muslimfrykt gardinene foran øyene dine, og slutter å anse muslimer som en fiende. Kanskje da, kan vi si hei til hverandre uten å ha baktanker.