View Single Post
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Så det du egentlig sier er at islam betyr krig og at kristendom betyr fred?
Vis hele sitatet...
Om man velger og se på hva de forkynner så ja. Det er viktig og skille mellom hva man gjør i noens navn, kontra hva man gjør fordi det er det man tror på. Og hva dens budbringere praktiserte. Det er en skremende likhet og store forskjeller på Jesus og Muhammed. Om man er kristen så følger man jo Jesus eksempel og hva han forkynte og lærte. Om man er Muslim, følger man jo Muhammed og hva han forkynte og lærte. Det er derfor svært viktig og se på hva disse forkynner og deres handlinger. Det er herifra vi må diskutere, ikke hvem som gjør hva nå. Det er egentlig irrelevant, da hvem som helst kan gjøre noe i noens navn. Vi må se på roten av problemet.

Jeg ser noen her trekker inn tempelridderene, men det er viktig og huske at selv om tempelridderene bar kors, og kjempet for kristne, så var dem neppe kristne, da dem da ikke fulgte det kristne budskap!

Sitat av x3m187 Vis innlegg
Om det står i Koranen at man skal kutte av armen på en tyv og at det ikke er rom for diskusjon. Vel, jeg vil fortsatt mene at vi IKKE kutter av armen på tyven, siden vi har bedre og mer menneskelige muligheter for straff.

Om det gjør meg til en dårlig muslim, vet jeg ikke. Men for meg handler Islam om medmenneskelighet og gjøre gode gjerninger etc.

Om jeg støtter Sharia lover i vesten, det gjør jeg ikke. Om jeg ønsker død og fordervelse over Norge, det gjør jeg ikke.

Om en person fra Saudi-arabia som er ferdig utdannet ingeniør og jobber i vesten, men som samtidig føler at livet hans er tomt og at han velger å ta til seg voldelige midler for å gjøre ting mer spennende eller for å hevne seg over vesten. Ja, det har skjedd og det vil mest sannsynlig skje igjen.

Vi har våre egne veier og mål. Finnes ingen entydig svar på dette.

Fortsett diskusjon.
Vis hele sitatet...
Hvorfor er du muslim? Fordi det er tradisjon, eller fordi du tror på det som står i koranen din hellige bok? Vet du egentlig hva som står i koranen, din hellige bok og hva du tror på? Det er egentlig ingen rom for tolkning i koranen. Grunnen til at alle disse høyt utdannede menneskene utfører jihad(hellig krig) er fordi det står om det i koranen. Det er eneste måten en er garantert tilgang til paradis. Vanligvis vet jo ikke en muslim om Allah har behag i ham eller ikke. Og det er bare opp til Allah og bestemme om man kommer til himmelen eller ikke. Om du leser koranen og tolker den slik en ekte muslim skal tolke den, så vil du forstå hvorfor.

Du ønsker ikke sharia lover i vesten, eller norge sier du. Men det ønsker Allah din gud, for det står nemlig i koranen. Han ønsker at hele verden skal leve etter Allah, og underlegge seg ham. Du motskrider din tro, og tror på det du selv mener passer deg. Har du valgt dette selv, eller gjør du det at tradisjon?