Tråd: Rasebevisst
View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av homoludens Vis innlegg
Venstresiden bruker bare rasisme og diskriminering som forklaringsvariabler. Hvordan kan det forklares at det er store forskjeller mellom innvandrergrupper når det gjelder evnen til å integrere seg og bli positive bidragsytere til samfunnet hvis rasismen i Norge er så omfattende som du sier?
Vis hele sitatet...
Kanskje fordi rasisme er ein av mange faktorer. Høgt utdanna vil truleg ha det enklare enn lågt utdanna t.d. I tillegg vil sjølvsagt kultur spele inn.
Sitat av homoludens Vis innlegg
Hvis man tar utgangspunkt i HDI-indeksen, som beskriver hvor utviklet et samfunn generelt sett er, og statistikken over hvor stor andel av befolkningen som er fengselet (som potensielt sier noe om kriminalitetsnivået), så vil jeg si både Japan og Sør-Korea ligger godt an.

HDI-indeksen
Japan 12
Sør-Korea 15
Vis hele sitatet...
http://en.wikipedia.org/wiki/Suicide_in_South_Korea
http://en.wikipedia.org/wiki/Suicide_in_Japan
Av dei rike landa kjem dei påfallande langt opp på statistikken. Viare så har du heilt rett i at det er lite kriminalitet, men det er til dels resultatet av eit rimelig totalitært styre med mykje politi.
Sitat av homoludens Vis innlegg
Har prøvd å dokumentere noe av det med svaret mitt til slashdot. Dessuten er jeg ikke imot impulser utenifra. Det jeg har not imot er kriminelle innvandrere, og innvandrer som kommer fra kulturer som er i opposisjon til vesten og våre verdier.
Vis hele sitatet...
Spørsmålet er da om 'innvandrer' er god indikator på kriminalitet, eller ting som levekår og status er betre indikatorer. Det er, som kommentert i tidlegere tråder, ein del som kan tyde på at det er det.

Forøvrig er jo ein av verdiane i vesten at vi skal tillate opposisjon så lenge det er nytta lovlege verkemiddel. Det er ikkje mange som er terrorister for å sei det sånn...
Sitat av homoludens Vis innlegg
Brasil er et multikulturelt og multietnisk land. De har store problemer med kriminalitet, fattigdom og enorme forskjeller mellom folkegruppene.
Vis hele sitatet...
Kan det vere at kriminaliteten kjem av fattigdom og ekstreme skilnader, og ikkje omvendt?
Sitat av homoludens Vis innlegg
Et idealsamfunn er et samfunn med lite kriminalitet, høy materiell standard, velferdstjenester og et velfungerende næringsliv. Det er et samfunn som respekterer ytringsfriheten, demokratiet og individets ukrenkelighet og verdi.
Vis hele sitatet...
Interessant nok har jo Sør-Korea sensur (å støtte Nord-Korea er ulovleg, song og teater på japansk er ulovleg, og media er sensurerte) WP. Minoriteter har liten rettsbeskyttelse.

Det samme er til dels tlifellet i Japan.
Sitat av homoludens Vis innlegg
Åpne grenser er en særdeles dårlig ide. Se Schengen samarbeidet og hva dette har ført til i landene som er med i samarbeidet. Men for all del, om du ønsker å ha kriminelle øst-europeere i din egen bakgård, og tiggere på hvert gatehjørne så får du bare mene det, men jeg foretrekker et mer sivilisert samfunn som det går an å leve i uten at man skal være redd for liv og helse, og for å bli robbet for alt man eier.
Vis hele sitatet...
Men kva om du i eit par minutter prøver å tenke ut kva som er skilnaden på land i Europa...

Verdigrunnlaget er i stor grad likt, utdanningssystem er relativt likt, lovverket er rimelig uniformt. Skilnaden er jo levekår og klassedeling. Kanskje det er betre indikator på kriminalitet enn at det er snakk om ulike etniske/kulturelle grupper?