Tråd: Rasebevisst
View Single Post
Sitat av slashdot Vis innlegg
Men kvifor får du den skilnaden i levestandard? Og kriminalitet har jo korrelasjon med kriminalitet? Kan grunnen vere kvardagsrasisme? I så fall er rasismen problemet, og ikkje et heterogent samfunn.
Vis hele sitatet...
Venstresiden bruker bare rasisme og diskriminering som forklaringsvariabler. Hvordan kan det forklares at det er store forskjeller mellom innvandrergrupper når det gjelder evnen til å integrere seg og bli positive bidragsytere til samfunnet hvis rasismen i Norge er så omfattende som du sier?

Forøvrig vil eg ikkje beskrive Korea som eit idealsamfunn. Langt derifra. Det ber preg av rimelig stor fattigdom, ekstremt liten grad av sosiale støtteordninger og utstrakt rasisme.
Vis hele sitatet...
Hvis man tar utgangspunkt i HDI-indeksen, som beskriver hvor utviklet et samfunn generelt sett er, og statistikken over hvor stor andel av befolkningen som er fengselet (som potensielt sier noe om kriminalitetsnivået), så vil jeg si både Japan og Sør-Korea ligger godt an.

HDI-indeksen
Japan 12
Sør-Korea 15

Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...elopment_Index

Statikk på fengselsbefolkningen
Japan: 55 av 100 000 er fengslet
Sør-Korea: 94 av 100 000 er fengslet

Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...rceration_rate

Sammenlign gjerne med diverse multikulturelle og multietniske land om dere ønsker det, og se om de ligger like bra an. HDI og statistikken over fengselsbefolkningen er selvsagt tilfeldig valgt, man jeg tror at uansett hvilken statistikk man baserer seg på, så vil man se at land med stor homogenitet kommer bedre ut av sammenligningen.

Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Greit nok at Japan, og delvis Sør-Korea er et homogent samfunn, men at de er det har nok mange historiske årsaker, som f.eks at Japan alltid har oppfattet seg selv som en øy, og en øybefolkning, der absolutt alle andre er outsiders.

Hvorvidt dette i lengden var positivt eller negativt er litt vanskelig å si, pga at begge landene har et innbyggerantall som har bidratt til utviklingen av landet. Det skjedde spesielt i tiårene etter andre verdenskrig. Nå derimot, vil jeg personlig si at (spesielt) Japans politikk med å holde seg avskilt fra de fleste andre er relativt fail. Det fødes nesten ikke unger i Japan eller Sør-Korea(satt på spissen), befolkningen blir eldre og eldre, og dem har ikke hatt en god økonomisk utvikling i de siste5-15år.
Vis hele sitatet...
Hvorfor er det så viktig at et land har en voksende befolkning? Kan man løse dette problemet med masseinnvandring? Dessuten driver Japanerne og utvikler teknologi skal skal hjelpe dem med eldrebølgen. Tviler absolutt ikke på at de takler den utfordringen. Dessuten er det dokumentert at innvandringen til Norge ikke kommer til å løse våre økonomiske problemer, men faktisk gjøre dem værre.

http://www.aftenposten.no/okonomi/SS...l#.T9m5h7VBl8E

Oj,oj, oj, oj. Si meg, hvor i huleste har du fakta på at et samfunn forringes og blir av dårligere kvalitet hvis mange etnisiteter/kulturer blandes??

Dessuten, med det jeg har av kunnskaper i historie, vet jeg at de mest vellykkede statene/imperiene er de som hadde en moderat stor blanding av kulturer.
Alle henter impulser fra hverandre!
Vis hele sitatet...
Har prøvd å dokumentere noe av det med svaret mitt til slashdot. Dessuten er jeg ikke imot impulser utenifra. Det jeg har not imot er kriminelle innvandrere, og innvandrer som kommer fra kulturer som er i opposisjon til vesten og våre verdier.

Sitat av Mith Vis innlegg
Japan og Sør-Korea er ikke det jeg vil kalle idealsamfunn, men det er nå så.

Det er jo du som drar fram nazisme og konkluderer med at de hadde rett i ditt første innlegg, ja faktisk i den første setningen.


Eller sagt på en annen måte, du kan si hva du vil om nazisme, men de hadde rett når det kom til ett rike, ett folk.

Uansett, dette blir OT så jeg lar det bli med det.
Vis hele sitatet...
Det er du som antyder at jeg søker etter "en endelig løsning" på innvandringsspørsmålet når jeg ikke har antydet noe som helst i den retning. Du bør holde deg for god til å komme med beskyldninger om ekstremisme når jeg ikke har sagt noe som helst som skulle antyde det.

Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Og hva mener du med at det blir "dårligere kvalitet"? -FOr å si det sånn, lovpriser jeg eksempelvis Brasil og Argentina som land, fordi de henter bra elementer fra mange ulike kulturer.

Så vidt jeg vet, har Sør-Amerikas (relative) fattigdom hatt jævlig mange andre komplekse årsaker enn dét at svarte, hvite, og indianere/"natives" og andre gærninger bor i samme land. Forøvrig er ikke de store landene i Sør-AMerika lenger uland, noen av dem. Dessuten, muslimer utfordrer ikke våre verdier og normer. Det gjør nemlig politisk islam. Forskjell dét!

For all del, selv er jeg ikke for en tullete stor blanding av folk, men det går an å hente opplysninger fra to steder, og ikke selektivt fra étt sted, som gjør at man får oppfatninger om at homogenitet er strålende, alltid og overalt.



KP, Slashdot! -Etter min erfaring med nederlendere ifra folkehøyskole og etter å ha besøkt landet noen ganger, må jeg vel si at det er det landet som ligner mest på Norge, sett bort fra de skandinaviske. Å sammenligne u-lands-afrikanere med nederlendere henger overhodet ikke på greip.
Heller ikke bosniere eller polakker f.eks gjør det dårlig i Norge, og de kommer fra en annen kultur enn den norske. Utdanning og relativt god standard fra før sørget for at det å tilpasse seg et avansert land ikke ble veldig vanskelig.
Vis hele sitatet...
Brasil er et multikulturelt og multietnisk land. De har store problemer med kriminalitet, fattigdom og enorme forskjeller mellom folkegruppene. Hvis du ønsker at Oslo skal bli like beriket når det gjelder enorm fattigdom og kriminalitet som Sao Paulo så deg om det.

Sitat av Sjarlatan Vis innlegg
Idealet for deg kanskje. Hva er et idealsamfunn? Og hvordan er homogeniserte samfunn det beste?

Men du bruker ikke særlig mye krefter til å se hva slags følger denne homogeniteten har for landene Sør-Korea og Japan. Er folk lykkeligere i disse to landene enn ellers i verden? Er disse to landene bedre enn andre? Hvordan i så fall?

Idealsamfunnet mitt er et fungerende demokrati. Fungerende demokrati for min del innebærer blant annet at grensene mellom land burde være forholdsvis frie. Er det ideelt at noen ikke skal kunne flytte til Norge fordi de er brune?
Vis hele sitatet...
Et idealsamfunn er et samfunn med lite kriminalitet, høy materiell standard, velferdstjenester og et velfungerende næringsliv. Det er et samfunn som respekterer ytringsfriheten, demokratiet og individets ukrenkelighet og verdi. Åpne grenser er en særdeles dårlig ide. Se Schengen samarbeidet og hva dette har ført til i landene som er med i samarbeidet. Men for all del, om du ønsker å ha kriminelle øst-europeere i din egen bakgård, og tiggere på hvert gatehjørne så får du bare mene det, men jeg foretrekker et mer sivilisert samfunn som det går an å leve i uten at man skal være redd for liv og helse, og for å bli robbet for alt man eier.