Tråd: Rasebevisst
View Single Post
Sitat av homoludens Vis innlegg
De er ikke umulig å realisere et homogent samfunn. Bla Japan og Sør-Korea har bevisst tatt et valg i forhold til dette, og de har minimal innvandring. Dette spørsmålet er underlagt politiske valg. Jeg tar ikke til orde for å utrydde noen som helst, jeg sier bare at et homogent samfunn er idealet. Men er vel typisk at folk som våger å antyde at homogenitet fører til velstand og stabilitet blir forsøkt demonisert ved at man prøver å knytte det de sier opp mot nazismen. Er vel dette man kaller Goodwins lov?

http://en.wikipedia.org/wiki/Godwin's_law
Vis hele sitatet...
Idealet for deg kanskje. Hva er et idealsamfunn? Og hvordan er homogeniserte samfunn det beste?

Men du bruker ikke særlig mye krefter til å se hva slags følger denne homogeniteten har for landene Sør-Korea og Japan. Er folk lykkeligere i disse to landene enn ellers i verden? Er disse to landene bedre enn andre? Hvordan i så fall?

Idealsamfunnet mitt er et fungerende demokrati. Fungerende demokrati for min del innebærer blant annet at grensene mellom land burde være forholdsvis frie. Er det ideelt at noen ikke skal kunne flytte til Norge fordi de er brune?