Tråd: Rasebevisst
View Single Post
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Vesten, inkludert Norge, står ovenfor kanskje sin største utfordring noen sinne. Vi kan enten velge å holde på våre verdier, og vår velstand, eller slå følge med Sør-Amerika og Afrika og bli fattige og voldelige samfunn der ytringsfrihet, religionsfrihet, likestilling og respekt for kvinners og homofiles rettigheter gå rett i dass. Vi ser allerede at muslimene utfordrer disse verdiene og våre normer, og de kommer ikke til å gi seg før de får det som de vil. Foreløbig har de ikke demografien med seg, men det kommer til å endre
Vis hele sitatet...
Og hva mener du med at det blir "dårligere kvalitet"? -FOr å si det sånn, lovpriser jeg eksempelvis Brasil og Argentina som land, fordi de henter bra elementer fra mange ulike kulturer.

Så vidt jeg vet, har Sør-Amerikas (relative) fattigdom hatt jævlig mange andre komplekse årsaker enn dét at svarte, hvite, og indianere/"natives" og andre gærninger bor i samme land. Forøvrig er ikke de store landene i Sør-AMerika lenger uland, noen av dem. Dessuten, muslimer utfordrer ikke våre verdier og normer. Det gjør nemlig politisk islam. Forskjell dét!

For all del, selv er jeg ikke for en tullete stor blanding av folk, men det går an å hente opplysninger fra to steder, og ikke selektivt fra étt sted, som gjør at man får oppfatninger om at homogenitet er strålende, alltid og overalt.

Nederlendere er kvite, dei har forståelige navn, dei har eit utdanningssystem som er meir eller mindre likt oppbygd som det norske, og kulturen er den samme. Dei blir ramma av rasisme i mykje mindre grad enn ikkje-vestlege.

Så samanlikninga heng ikkje heilt på greip.
Vis hele sitatet...
KP, Slashdot! -Etter min erfaring med nederlendere ifra folkehøyskole og etter å ha besøkt landet noen ganger, må jeg vel si at det er det landet som ligner mest på Norge, sett bort fra de skandinaviske. Å sammenligne u-lands-afrikanere med nederlendere henger overhodet ikke på greip.
Heller ikke bosniere eller polakker f.eks gjør det dårlig i Norge, og de kommer fra en annen kultur enn den norske. Utdanning og relativt god standard fra før sørget for at det å tilpasse seg et avansert land ikke ble veldig vanskelig.
Sist endret av aeon_illuminate; 14. juni 2012 kl. 10:56.