Tråd: Rasebevisst
View Single Post
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Sitat av homoludens Vis innlegg
De er ikke umulig å realisere et homogent samfunn. Bla Japan og Sør-Korea har bevisst tatt et valg i forhold til dette, og de har minimal innvandring. Dette spørsmålet er underlagt politiske valg. Jeg tar ikke til orde for å utrydde noen som helst, jeg sier bare at et homogent samfunn er idealet. Men er vel typisk at folk som våger å antyde at homogenitet fører til velstand og stabilitet blir forsøkt demonisert ved at man prøver å knytte det de sier opp mot nazismen. Er vel dette man kaller Goodwins lov?

http://en.wikipedia.org/wiki/Godwin's_law
Vis hele sitatet...
Greit nok at Japan, og delvis Sør-Korea er et homogent samfunn, men at de er det har nok mange historiske årsaker, som f.eks at Japan alltid har oppfattet seg selv som en øy, og en øybefolkning, der absolutt alle andre er outsiders.

Hvorvidt dette i lengden var positivt eller negativt er litt vanskelig å si, pga at begge landene har et innbyggerantall som har bidratt til utviklingen av landet. Det skjedde spesielt i tiårene etter andre verdenskrig. Nå derimot, vil jeg personlig si at (spesielt) Japans politikk med å holde seg avskilt fra de fleste andre er relativt fail. Det fødes nesten ikke unger i Japan eller Sør-Korea(satt på spissen), befolkningen blir eldre og eldre, og dem har ikke hatt en god økonomisk utvikling i de siste5-15år.

Sitat av homoludens Vis innlegg
Du kan si hva du vil om rasisme, rasbevissthet, nazisme, "høyreekstremisme" osv, men fakta er at homogene samfunn fungerer best. Når et samfunn får et stort utvalg av forskjellige etnisiteter, religioner og kulturer forringes kvaliteten på hele samfunnet. Man får store forskjeller mellom folkegruppene når det gjelder levestandard, kriminalitet osv,(....)
Vis hele sitatet...
Oj,oj, oj, oj. Si meg, hvor i huleste har du fakta på at et samfunn forringes og blir av dårligere kvalitet hvis mange etnisiteter/kulturer blandes??

Dessuten, med det jeg har av kunnskaper i historie, vet jeg at de mest vellykkede statene/imperiene er de som hadde en moderat stor blanding av kulturer.
Alle henter impulser fra hverandre!