Tråd: Rasebevisst
View Single Post
Nå handler det vel om at generalisering er rimelig lett, siden et så stort antall av andre "raser" utgjør 80% av jorda's befolkning. Når man da ser på stabilitet og utdannings utviklig, tilgjengelighet og nivå. Er det jo faktisk rimelig logisk, og lett å se hvorfor ting er så annerledes.

Man så er ikke hvermansen så flink til å sette seg inn i andres situasjoner/utgangpunkt, men heller å dømme de isteden for å gjøre noe med det.

Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Er man rasist om man tror ulike raser er smartere enn andre? Er selv overbevist om det, og de fleste vil da kalle meg rasist, men jeg er ikke under den oppfattelsen selv. På lik måte som at jeg ikke ser opp til hver asiater jeg ser på gata, ser jeg ikke ned på afrikanere bare fordi jeg tror deres gjennomsnitts IQ er lavere enn hvites. Å tro at alle populasjoner og raser har lik IQ er bare drømmetenkning for radikale liberale, det er rett og slett en statistisk umulighet. Hvor stor forskjellen er, og hva IQ egentlig vil si kan diskuteres, men at det er en forskjell er det ingen tvil om.
Vis hele sitatet...
Dette sier jo seg selv, men med 1000 personer av svarte/hvite med samme utgangspunkt vil jeg tro at forskjellene er veldig minimale å kan gå begge veier.