View Single Post
Det er mye debatt omkring Islam, noen mener Islam er en ekstremt voldelig og hatfull religion, andre mener den er det stikk motsatte. Begge parter er skråsikre i sine saker, så da lurer jeg på, uten å ha lest Koranen selv, er Koranen som er horoskop?

Hvis du tar et såkalt "seriøst" horoskop, så kan du få side opp og ned om personlige beskrivelser av deg selv. Har du en positiv innstilling, så virker det så treffende og konkret at det er helt skremmende. Men etterpå kan du prøve å tenke motsatt, prøve å få det til å ikke stemme. Da vil du tenke på helt andre sider ved personligheten din, helt andre erfaringer og minner, etc, og det meste virker helt feil.

Er Koranen også sånn? Jeg har hørt folk si at Koranen er veldig rett frem, og uten rom for fri tolkning, og jeg har hørt folk si det motsatte og. Ikke godt å vite hva man skal tro?

Dessuten, hva sier Islam om livet etter døden? At alle som ikke er muslimer kommer til helvete, selvom de er gode personer? Det er det jeg har hørt folk si. Isåfall kan jo Gud i Islam umulig være rettferdig, som noen hevder. Til og med onde personer fortjener ikke evig pine, etter min mening, Koranen har også veldig tydelige beskrivelser av helvete, i motsetning til bibelen, som nesten ikke nevner noen ting. Hvordan må det være å leve med et livssyn om at alle som ikke deler din religion, kommer til å lide i grusom pine for all evighet? Selvom de er gode personer? Ens egne venner? Hvordan i all verden kan man leve med det?

Hva med Sharia? Det er vel en religiøs plikt å støtte Sharia-lovene, som skal være Guds vilje, og prøve å implimentere de i et hvert samfunn man bor i? Selvom Sharia-lovene sier bl.a. at homofile skal henrettes, og andre horrible ting..
Sist endret av Cityofdreams; 1. juni 2012 kl. 18:20.