View Single Post
Sitat av Knask Vis innlegg
Jeg har bestemt meg for at Shelley Duvall i The Shining er en av de som ruver høyest på listen min over irriterende karakterer i film.
Første gangen jeg så denne filmen sittende i godstolen mens jeg irriterte meg kraftig over at noen i det hele tatt hadde latt noe så utrolig stygt få lov til å besette en såpass viktig rolle som det hun har her.
For all del, det er snakk om bra skuespill, men noe så grotesk jævla stygt skal man lete lenge- og gjerne grave dypt etter!

Her kan dere se litt av hva jeg refererer til (Dere må gjerne pause filmen etter seks sekunder): http://www.youtube.com/watch?v=X_C4f7JKVfQ
Vis hele sitatet...
Irriterende bra, spør du meg. Filmen hadde absolutt ikke vært det den er i dag om rollebesetningen hadde vært en annen. Den sytende stemmen hennes og de heseblesende skrikene er nødvendigheter som filmen ikke kunne vært foruten. Scenen hvor kun bruker balltreet for å holde Jack unna (bort og oppover trappa i skriverommet "hans") er et prakteksempel på akkurat dette. Er forøvrig enig i at hun ikke er det mest åpenbare eyecandy-et på skjermen