View Single Post
Sitat av williams123 Vis innlegg
Men er et ikke ganske ufattelig at de ikke fattet mistnke da en så tungt bævpnet politmann kom alene i en Fiat Duplo av alle biler, og i tillegg måtte ha hjelp til å bære utstyret? Når man tenker på det er det jo nesten helt absurd, men selvfølgelig lett for meg å si nå...politiet hadde jo aldri i verden gjort det på denne måten
Vis hele sitatet...
Jeg er enig i at det er absurd. Personene som møtte Breivik hadde vel bare ikke forutsetninger for å tvile på om han var en ekte politimann. Jeg som er litt over middels våpenglad kjente umiddelbart rifla igjen når jeg fant kompediet med bildet av Breivik og rifla. Jeg og mange andre med interesse for jakt og skyting ville skjønt at dette ikke var en tjenestemann bare fra å se rifla. Men vet man ikke så vet man ikke..

Sitat av Appelsinhud Vis innlegg
Dessverre er det slik i Norge at veldig få faktisk stiller spørsmål til autoriteter. Ser man en i politiuniform så spør man ikke engang om h*n kan legitimere seg ordentlig. Det er nettopp dette som gir politiet så mye makt her i Norge i forhold til f.eks USA.

Dette visste nok Breivik og derfor vil jeg si dette var det eneste "smarte" han gjorde denne dagen.
Vis hele sitatet...
Kjempe poeng! For en tid tilbake var det biltyver som stjal biler rett under nesa på folk ved å si de var fra politiet. De stoppet folk med biler de ville ha. Flashet et kort de hadde hengende over nakken ba de komme ut av bilen. Så var det bare å sette seg inn å så kjørte begge bilene avgårde.