View Single Post
Ser det var lite vilje til å overbevise meg her, eller liten vilje til å overbevise noen som helst i det hele tatt.

Fokuset ligger rett å slett i å være kranglefanter og slenge med leppa - og det sier vel egentlig sitt..

Argumentene jeg ser går igjen her er blant annet at det med en legalisering vil bli lettere å søke hjelp.. Man BLIR IKKE STRAFFET for å søke hjelp idag. Dette er en vrangforestilling - sannsynligvis skapt av rusmiddelmisbruk.
Noe spesielt lettere vil det heller ikke bli. Det vil bli akkurat som før.
En legalisering vil ikke hjelpe noen som helst med å få fingen ut og innse at de har et problem - det vil nok snarere virke motsatt, av typen "det er lovlig, da hadde jeg rett allikevel, det er helt umulig å få problemer, jeg kan fortsette å leve i bobla mi.."

Argumentet om at de kriminelle miljøene forsvinner holder heller ikke mål. De kommer rett og slett bare til å forholde seg til andre stoffer - og dermed vil vi se en eskalering av import av hardere stoffer.


Sitat av Spirituell
Det er ingen vits i å ha en slik tråd: folk som er imot dekriminalisering har ikke fått med seg noe fakta eller innsett problemene i dagens narkotikapolitikk. Uvitenhet og naivitet, "hasj er kjempegiftig ferdig med saken".
Vis hele sitatet...
Når vi i det hele tatt poster her, er det jo fordi vi forventer at dere skal komme med overbevisende argumenter - men istedenfor velger dere å forholde dere til usakligheter, propaganda og frekkheter, og i det hele tatt ikke imøtekomme argumenter dere blir møtt med.
Det at du ikke ser noe poeng i en slik tråd blir vel det samme som du ikke ser noe poeng i å gidde å en gang prøve å opplyse om noen ting som helst.

Vi ser jo stadig forsøk på "legaliseringsaksjoner basert på fakta", men det blir liksom aldri noe...