View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Tyggegummi Vis innlegg
Angående det med å teste ting selv, det gjør man nå på det meste her i verden. Man er vel kanskje ikke så opptatt av hva alle andre mener om noe, man vil teste selv!
Vis hele sitatet...
Definitivt. Men å bruke det at det funker for deg i diskusjon om virkninga er reell eller placebo er verdilaust. For å utelukke placebo må du gjennomføre kontrollerte studier.
Sitat av Tyggegummi Vis innlegg
Placeboeffekt er det i alle fall ikke.. har alltid vært immun mot både kaffe og redbull jeg, selv om man liksom skal bli så våken av det.
Vis hele sitatet...
Korleis kan du utelukke placebo? At du ikkje reagerer på koffein kan skuldast m.a. adhd, eller at du ikkje legger merke til effekten. Placebo er høgst reelt, og måten du avfeier det på antyder at du ikkje har kjennskap til det.
Sitat av Tyggegummi Vis innlegg
Vel, det funker ikke på meg. Slukner like fort på sofaen når jeg kommer hjem fra jobb. Har ikke sovet middag de siste ukene, og jeg har tatt Kyani i 1,5 mnd Jeg sier at det funker for meg.
Vis hele sitatet...
Og for å gjenta det: det er eit verdilaust argument. Totalt verdilaust. Vi har metodikk (evidensbasert medisin), for å finne ut om noko har faktisk virkning eller om det er placebo.
Sitat av Tyggegummi Vis innlegg
men jeg kan fortelle deg hvilke virkninger du kanskje får.
Vis hele sitatet...
Placebo?
Sitat av Tyggegummi Vis innlegg
Man trenger ikke å være noe geni for å skjønne at kroppen både for bedre immunforsvar og blir mere opplagt av vitaminer, gjør man vel?
Vis hele sitatet...
Kvifor er meir vitaminer utover det nødvendige eit gode? Om det er vitaminmangel bør vel ei kjapp blodprøve hos legen avsløre det ganske bra? Og konkrete sjukdomer som følgje av det som skjørbuk er jo trivielt å oppdage?

Og kva tyder på at vitaminer er viktig for immunforsvaret? Kan du forklare ressonementet bak den påstanden, og dokumentere den?