View Single Post
Godt med smør
482
Sitat av Tyggegummi Vis innlegg

En kartong Nonijuice (vet ikke om den er helt ren eller uvannet?)koster vel 60 kroner? skal ikke påstå det for sikkert, men innbiller meg det. kke heng meg hvis jeg tar feil nå da ^^ Men etter 1 uke har den mistet store deler av effekten sin. Derfor kommer Kyäni Sunrise i engangsposer. Tar man vitaminer i pilleform (med unntak av kapsler med flyende innhold) tar kroppen opp 20%. Kommer det i flytende form tar kroppen opp 98%.

http://www.kyaniscience.com/usa/en/product_information
Vis hele sitatet...
Hei, bare lurer på 1 ting. Hvorfor tar kroppen bare opp 20 % av det som kommer i pilleform? jeg trodde at væske/flytende ting ble kanskje opptatt RASKERE, men i likhet med biffen du hiver i deg, så blir alt fordøyd til slutt, men fastmasse generelt bruker vell lengre tid på å "brytes" ned o.l (har null peiling)

Skjønner bare ikke hvordan du hiver i deg en kapsel på 200-300 mg (vitamin whatever) men når den kommer til magesekken/fordøyingen så poff forsvinner 200-275 mg vekk i fra tabletten/går rett ut ræva?

Igjen, jeg tviler ikke på noe av dette. Syntes bare det var meget fascinerendes, og gjelder det piller generelt? eneste jeg har noe håndfast på er vell noen orale steroider som vist nok skulle ha noe svinn på effekt i det det går i gjennom leveren.