View Single Post
Sitat av MyBallantine Vis innlegg
@slashdot, @Lily Bowen:
Dere må gjerne dra fram lovbestemmelser men hva hjelper det ts om han senere får beskjed om at han ikke leverer til budsjett å bør finne seg en annen jobb? Tror dere sjefen noen gang vil innrømme å ha sagt det han sa? Aldri.
Vis hele sitatet...
Det er ikke snakk om hvorvidt TS skal ta dette til retten eller ei. Heller ikke snakk om hvorvidt han skal vifte lovboka i fjeset til sjefen og si at han gjør hva pokker han vil.

Faktum er at TS er ukomfortabel med å avvise en person på bakgrunn av etnisitet. Jeg påpeker hans rett til å være det, ved at det framgår klart og tydelig i straffeloven at folk ikke skal bli nektet tjenester på bakgrunn av kjønn/legning/religion/etnisitet osv. Jeg oppfordrer i tidligere innlegg TS til å lyve for kunden dersom sjefen ikke tør å ta diskusjonen selv. Men jeg synes så absolutt at TS skal få lov til å føle det han føler, og tilogmed fortelle sjefen det.

Hadde du virkelig sagt til meg, østblokk-muslim-kvinnfolk som jeg er, "nei beklager, sjefen sier at du ikke får handle her fordi østeuropeere er med i mafiaen, muslimer er terrorister og kvinnfolk er stokk dumme"? Hadde du være ok med å måtte si noe sånt? Krenke meg på denne måten? For jeg ser normal ut, med et hint av østblokk, jeg snakker ordentlig norsk og jeg kler meg fint. For alt vi vet (TS nevner det også faktisk) så er denne fyren velkledd og veltalende. Han har bare "sigøyner-looken".