View Single Post
Sitat av sibbeee Vis innlegg
Dette virker for meg veldig naturlig. Melk inneholder kasein, menneske melk innholder ca 30% casein og kumelk inneholder verdier oppmot 80% avhengig av diverse faktorer.
Den enkleste forklaringen jeg kan gi er rett å slett at de har testet mot rent kasein (melkeproteinet) og mot melk som inneholder kasein, pga høyere konsentrasjon av kasein i rent kasein vil det dannes flere antistoffer en ved lavere konsentrasjon.

Er du plaget med reaksjoner etter matintak av nevnte stoffer? Selv om det er påvist antistoffer mot stoffene du nevner trenger ikke du nødvendigvis å være klinisk sensitiv.
Vis hele sitatet...



"Oversikt over innholdet av kasein/myseprotein i melk fra ku, geit og sau (Fox og McSweeney, 1998"

Kumelk inneholder 2,8 % kaseinprotein og 0,6 % Myseprotein.

Kan ikke se hvor 80 % av kasein-innholdet i kumelk kommer fra? På en annen side var det svaret DITT jeg var ute etter

For meg virker det også som om de har observert reaksjonen ved bruk av rent kasein med blodcellene i motsetning til ren Kumelk. Derfor er det også en forklaring på forskjellen i utslagene.
Synes det er rart at det er utelatt myse i prøvesvarene? Derfor er jeg samtidig skeptisk. Synes dog cellebiologi som fagfelt er veldig spennende- et enormt potensiale.

Spørsmålet blir da: Er prøvesvarene korrekte? Har de noe for seg?

Jeg synes det fortjener et forsøk. Faren min oppfordret meg til å ta testen, og er ikke lett overbevist av person, mer resultatorientert. Matintolleranse, vitamin- og hormonerbalansen blir målt. Venter på de to siste.

Kiropraktor, PT, fysioterapeut,naprapat, og.. ja homoepat.Listen er lang over hva folk bruker penger på i helsekampen. Jeg er overbevist om at blodet kan avdekke mye om egen helse. Er ikke sikker på at det er så dumt å investere litt penger på en utradisjonell måte!?

Sitat av Adrian Vis innlegg
Fordi Caseinet, som tydligvis er i overskudd i kroppen din, ikke blir brutt ned fullstendig. Denne kjente kasseinkatabolitten indikerer at du ikke har enzymer for å bryte ned stoffet i like stor grad som alle andre "friske". Antigenet binder seg da spesifikt til peptidet som har reagert ufullstending med enzymet i kroppen din.
Vis hele sitatet...
Ombestemmer meg. Det er DITT svar jeg er ute etter.
Sist endret av Djzingio; 9. februar 2012 kl. 01:38.