View Single Post
Sitat av MyBallantine Vis innlegg
Ekstremt mye dumt på benzo? Funker det som rohypnol at man blir fullstendig kriminell og hemningsløs?
Så valium tar vekk stresset i kroppen etter en makkahelg?



Prøver å ha et nøkternt forbruk av rusmidler og tar heller hjemme-helt-alene helger av og til fremfor å gå ut hver helg å bli fristet. Er lett å bare ta noen linjer når det hvite bord først dekkes og det skjer jo ofte i min krets. Sålenge jeg holder meg hjemme så går jeg ikke på en smell heller. Funker for meg.
Vis hele sitatet...
Benzoer funker ikke som rohypnol, rohypnol er derimot en benzo Rivotril og xanor er f.eks farmakologisk sett 2x så potent som rohypnol, så ja, de vil i likhet med andre sterke benzoer gjøre deg hemningsløs. Noe som fort resulterer i ytterligere bruk av dop, og så våkner du plutselig et par dager senere uten noe annet enn vage minner fra de siste dagene og en bankkonto du kunne banne på at "noen" har stjålet fra...

Men holder du deg til dosen du har "avtalt" med deg selv så blir det ikke noe problem, virker som om du har et bevisst forhold til rusbruken din. Valium er heller ikke den benzoen folk flest mister grepet på ved infrekvent bruk, da er det heller de nevnt over som går igjen.

Sitat av McHoover Vis innlegg
Synest det blir litt galt at folk tippser deg om at de "MÅ" ha benzo for å roe seg ned etter ei helg med speed. Du MÅ ikke har i deg benzo. Planlegg på forhånd når du skal legge deg ca, dra siste stripe 4-6 timer før det tidspunktet. Og gjør som nevnt over her. Vann, mat, cannabis; in that order. Alternativt, vann, mat, cannabis, cannabis, cannabis.

Er absolutt ingen grunn til at du skulle måtte ta benzo, i den sammenheng.
Vis hele sitatet...
Du "MÅ" heller ikke ha i deg cannabis heller, men fyren spør tross alt etter hjelp til å lande. Vil han høre at han bør la være kan han spørre moren sin.

Selv mener jeg benzo gjør tusen ganger mer for en smooth comedown enn cannabis gjør. Alene kan derimot cannabis fort gi hjertebank, angst, osv i synergi med en tung nedtur. Alt dette vil derimot bli dempet av benzoer.

Jeg kommer aldri til å ta amfetamin for å ruse meg uten å ha en rivotril på lur til nedturen.