View Single Post
Sitat av STUKETRYNE Vis innlegg
Hvis man "plutselig klikker" av cannabis vil jeg fortsatt påstå at det er noe latent som har liggi og lurt - og at man da trolig før eller siden ville opplevd dette.

Hvis du ikke klarer å se at det bunner ut i personlige valg, og heller vil skylde på hasj so be it, you hypocritical fuck.
Vis hele sitatet...
Å røyke hasj er selvfølgelig et personlig valg, men det blir helt på trynet å se på skader man kan få av det som et personlig valg. Ingen velger å bli fucka av rusmidler, og når tydligvis veldig mange ikke har godt av hasj blir det for dumt å skylde på dem, istedenfor å innse at rusmiddelet i stor grad kan være farlig. Og spar "hypocritical fuck" til det faktisk egner seg, selvom det høres kult ut.

Sitat av STUKETRYNE Vis innlegg
Ja, bra sagt at psykiske abstinenser i de fleste tilfeller er langt værre en fysiske abstinenser.
Det er jo helt klart mye værre å gå ut av sitt normale handlingsmønster og sitte å ha lyst på røykings(i værste fall svette og slite med å sove), enn det er å føle at du har influensa i flere dager, ukontrollert skjelving m.m.(i værste fall kan det være dødelig)
Vis hele sitatet...
Tror du grunnen til at folk kaster livet sitt i dass på grunn av alkohol og rusmidler er på grunn av influensa og skjelving i et par dager? Håper ikke det, i såfall: det er fordi de blir fuckings deprimert, og stoffet hjelper dem å komme gjennom hverdagen.

Sitat av STUKETRYNE Vis innlegg
Jeg er fullt klar over at naturlig, organisk cannabis ikke er et legemiddel - nettopp fordi det ikke blir forsket nok på, grunnet forbudet tilknyttet planten, og det faktum at man ikke kan ta patent på en blomst, og dermed er det ikke særlig gunstig mtp. kostnad vs. inntekt.

Men la oss igjen prøve å bruke vår logiske tankemåte. Hvis syntetisk cannabis inneholder stoffer som motvirker depresjon o.l i mindre doser, hvorfor skal da organisk cannabis ha utelukkende motsatt effekt?
http://www.sciencedaily.com/releases...1014073523.htm
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri påstått at cannabis har en motsatt effekt fra anti-depressants. Det jeg sier er at organisk cannabis på ikke kan kalles det fordi det aldri vil bli brukt til det, blant annet fordi de andre cannabinolene gir effekter som ikke er egnet for psykisk syke. Uansett, det var ikke det som var hoved"feilen" der, men at de sammenlignet at alkohol var en depressant mens cannabis var en anti-depressant.

Sitat av STUKETRYNE Vis innlegg
Mayhaps det ikke kurerer kreft. Det det derimot kan gjøre, er å bedre livskvaliteten til mennesker med denne diagnosen. I form av smertelindring, økt matlyst m.m.
Vis hele sitatet...
I know, men det går ikke under "cures cancer".
Sitat av STUKETRYNE Vis innlegg
Vil også legge til at det ikke er noe håndfaste beviser på at cannabis alene fremkaller kreft. Hvordan var det med alkohol, sa du? For ikke å nevne de andre organiske skadene det medbringer. Fucker leveren din, fucker med hjernen din, hjertetrøbbel osv.
Vis hele sitatet...
Ja, alkohol øker kreftrisikoen, men som jeg sa, det er blitt sagt om alt du kan putte i kjeften. Kreft av alkohol er ikke en reell fare. Det finnes studier som viser at cannabis øker kriftrisikoen og.. Men drit nå i det, kreft er ikke det som gjør alkohol eller cannabis skadelig.



Sitat av STUKETRYNE Vis innlegg
Jeg har aldri påstått dette heller. Jeg tolker tydeligvis bildet litt annerledes enn deg. Akkurat som visse statlige institusjoner(foreldre osv også) sprer anti-propaganda uten hold i virkeligheten, vil det også være noen som spyr ut pro-propaganda, som ikke nødvendigvis har rot i virkeligheten det heller. Forøvrig vil jeg også legge til at selvom "det er et lite antall hjerneceller som dør" vil jo dette over tid hope seg opp, og da er det jo plutselig ikke et lite antall lenger.
Eller er du ikke enig?
Vis hele sitatet...
Vel, jeg syns det er synd fordi den beste måten å bekjempe narkotikafordommene er informasjon. Da hjelper det ikke med tull som det bildet. Antallet hjerneceller en normal alkoholbruker dreper gjennom forbruket sitt er ubetydelig.

Sitat av STUKETRYNE Vis innlegg
Såvidt meg bekjent er det ikke noe særlig du kan gjøre for å GRO hjerneceller, nei. Dermed kan vi si at en mistet hjernecelle, får du ikke tilbake. Og det er det som er poenget mitt. Alkohol dreper hjerneceller. Cannabis bedøver de. Ved å slutte å røyke, eller for en som som røyker sporadisk er jo ikke dette en faktor lenger, da ting som er bedøvet stort sett pleier å våkne opp igjen.
Vis hele sitatet...
Ingen av oss har nok peiling på dette til å diskutere det ordentlig, men at cannabis bedøver hjerneceller og alkohol dreper dem er forenklet til de grader og sier egentlig veldig lite om skadeligheten ved stoffene.

Sitat av STUKETRYNE Vis innlegg
Jeg konkluderer med at dette bildet har 4 valide punkter, og 4 punkter som kunne vært bedre fremstilt, for vi kan jo ikke glemme det nederste punktet. Alkohol er lovlig, det er ikke cannabis. At punktene er "blåst i huet" har jeg nå redegjort for - og de er i grunn ikke det.
Vis hele sitatet...
Jeg vil påstå at de er det, men vi blir nok aldri mer enige enn dette så jeg gir meg nå.