View Single Post
Sitat av Martinzky Vis innlegg
Grunnen til at at vi ikke lever evig, er fordi det er en oppskrift i genene våres som sier at vi skal reprodusere og dø. Derfor blir mye energi lagt til for at vi skal være reproduksjonsdyktige i 20åra, som går utover alderen våres senere. Derfor "råtner" vi, fordi energien som kunne bli brukt til å leve lenger blir brukt til å gjøre oss ekstra reproduksjonsdyktige i tidlig alder.

Selv ville jeg ikke levd evig. Gledene vi har i livet ville ikke vært de samme hvis vi levde evig. Vi hadde fort kjedet oss, fordi å kjede seg eller bli lei av noe er et universalt fenomen i mange dyreslag, ikke bare mennesker. Sånn vi er idag, er et produkt av mange milioner år av evolusjon, vi har det bra der vi er nå. La det være med det.
Vis hele sitatet...
Helt enig. Jeg tror mye av menneskets individ går ut på det at vi IKKE lever evig. Vi går på skole, for å sikre oss et best mulig liv den korte tiden vi er her på jorda. Vi forelsker oss, for å sikre videre generasjoner. Vi jobber, for å kunne ha det best mulig. Hadde jeg plutselig levd evig tror jeg etter hvert følelsene mine hadde forsvunnet til likegyldighet. Jeg hadde bare sittet der og tenkt: hva er poenget?

Livet, slik nesten alle levende individer oppfatter det, handler i bunn og grunn om kontraster: mann og kvinne, svart og hvitt, ying og yang, liv og død...

Om man tar vekk kontrastene i livet har man ikke lenger noe å leve for.