View Single Post
Min erfaring ved å bo i kollektiv har vært blandet. Jeg bor sammen med seks andre, slik at vi er syv inkl. meg.
Heldigvis har jeg vært veldig heldig det siste året jeg har bodd i kollektiv. Og de største irritasjonsmomentene er allerede nevnt. Det er å vaske når det er din uke til å vaske. Dette har vel jeg som en erfaring at det kan skli litt ut når det nærmer seg at man reiser hjem på ferie og når man kommer tilbake, fordi folk reiser/kommer tilbake på forskjellige tidspunkt. Og dersom det er en som har vaskeuke når man har reist, har ikke problemet blitt tatt opp internt, og dermed blir det ikke vasket.

Jeg har også hatt det blandet mtp. hvordan kjøkkenet ser ut, men vi har heldigvis en oppvaskmaskin som går minst en gang i døgnet. Og da går alt inn i den.

Men problemer kan oppstå litt forskjellig i forhold til hvem du havner sammen med. Det kan også gå på personligheter til en annen person du bor sammen med, hvor du tilslutt ikke tåler trynet på vedkommende lenger. Men sånn som der jeg bor er det så å si nyoppusset, og det er greit støyisolerende, slik at folk kan bråke litt mer som de selv vil.
Selv er jeg klar for å flytte ut til noe eget, for det kan være ganske stressende å bo der. Og jeg har hatt det privilegiet tidligere at jeg har bodd for meg selv et par år, og litt avveksling kan fryde, men fy så godt det er å bo alene!

Siden du er 17, kan du ikke akkurat noe for det med alderen, men jeg vil nok kunne tro at de andre som bor der vil kunne hakke på deg pga. din alder og hva som er typisk oppførsel for din alder. Det kan altså være en vanskelig sammensetning!
Sist endret av CorLeX; 18. januar 2012 kl. 17:01.