View Single Post
Hei.
Saken er at dama mi har en blogg hvor hun opplever mye hets fra EN person. Jeg vet hva IP-adressen er, og hvor den kommer fra. Det er samme IP hver gang og greier.
Og jeg VET at personen trykker på en link som dama mi legger ut på Facebook, for jeg har nemlig lagt inn et PHP-skript som viser http_href, og der ser jeg tydelig det er fra Facebook personen kommer.

Vil nå prøve å gjøre sånn at jeg får Facebook til å levere informasjon om denne brukeren på sølvfat ved hjelp av et PHP-skript.

Det er kanskje vanskelig forklart, men noe sånt tenkte jeg:
Personen er pålogget når han er inne på bloggen.

Jeg prøvde å lage en "like" knapp til en random gruppe jeg lagde, for så å kopiere linken jeg får ut av å trykke på "liker", og prøvde å sette den i et videresendingsskript, men dette fungerte ikke, da man visst blir nødt til å trykke "Liker" frivillig.
Poenget med dette, er at jeg setter inn et skript som sjekker hvilke IP-adresser som besøker bloggen. Og når denne idioten besøker bloggen med samme IP, ville jeg at han automatisk liker en gruppe jeg har laget. Da får jo jeg navnet hans der "Idiot liker gruppen din" eller noe lignede, om dere forstår hva jeg mener, og som sagt fungerte ikke liker-greia jeg prøvde å lage.

Derfor lurer jeg på om noen har noen tips til hva jeg kan gjøre for å prøve å få ut hvem det er, ved hjelp av Facebook.

Kanskje det går an å lage en iframe til facebook for så å la serveren lagre innholdet som blir vist i iframen i form av f.eks. screenshot eller lignede?
Og ja, iframen blir selvsagt skjult med border 0, width 0 og height 0.