View Single Post
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Ehm... for å svare på selve spørsmålet i tråden, denne bibeldiskusjonen kan jeg nemlig ingenting om (den kunne forøvrig vært flyttet til en annen/ny tråd, da den ikke lenger ser ut til å handle om "hva som skjer etter døden").

Er det ikke slik at ved dødsøyeblikket utslippes det en stor mengde DMT i hjernen vår? Mener å ha lest det et eller annet sted, sannsynligvis på forumet. Derfor tror jeg at når man dør så vil man bli ruset på en såpass stor mengde DMT at tid ikke lenger spiller noen rolle, og dette er det man opplever som "etterlivet", men det tar jo en gang slutt, uansett hvor lenge det virker som. Når det skjer, tror jeg man opphører å eksistere.

Jeg vet jeg er på ganske usikkert territorie her rent vitenskapelig, og hvis noe av det jeg sier ikke stemmer så skyt meg i senk.

Men jeg har også videreført teorien til et langt mer usikkert plan, men som jeg fortsatt mener er vitenskapelig forsvarlig (igjen, har jeg misforstått noe, så si ifra).

La oss si at bevissthet er en illusjon, og bare noe vi opplever som resultat av ren mutasjon, at bevissthet er noe som eksisterer kun som signaler i hjernen (ikke fullt så enkelt, men dere skjønner ). Da tror jeg at før eller senere når/om noen blir født med samme "bevissthetsmønster" som du hadde, vil "du" gjenoppstå, samme illusjonen, derfor vil "du" være tilstede igjen. Håper dere forstår hva jeg mener, jeg føler det blir litt vanskelig å forklare.

Jeg er klar over at jeg er på ganske usikker grunn her, men vil gjerne høre deres meninger om dette.