View Single Post
Sitat av emptychange Vis innlegg

Jeg ser ned på folk med høyere sosial status.

Ikke egentlig.
Vis hele sitatet...
Hvorfor ser du ned på folk som har høyere sosial status? Er det på grunn av statusen eller generelle oppførselen?

Sitat av Al X Vis innlegg
Status ja, relativt begrep. Hvis det er snakk om moteklær, og utseende-relaterte materielle ting, så har jeg absolutt null respekt for det! Klær definerer på mange måter folk, men det er personen og han/huns tanker/intellekt som utgjør en basis for status systemet mitt. Selv, er jeg godt likt av mine venner og selv om jeg kanskje kan oppfattes som en boms fra Drammen, så kommer jeg godt overens med mange fra Bærum som er av den litt mer snobbete typen. Dette er rett og slett fordi jeg er har bygget bevisst en personlighet de fleste liker, og som tillater meg å komme over ens med de fleste. Så svaret mitt er: Sosial status betyr ikke noe for meg, kun personlige egenskaper og særtrekk.
Vis hele sitatet...

-Når er det sånn at du må vurdere hva du sier der sånn, for å bli likt av mennesker så bryr du deg om sosial status bevisst eller ubevisst. Om du er en ærlig person og blir likt så tror jeg det er noe helt annet , de fleste folk som jeg kjenner som blir godt likt, av store delen av samfunnet, forteller små deler av sannheten..

det skulle stå forteller små deler av sannheten ikke samfunnet..

Nå ble feilen fikset på...
Sist endret av Kommunisten; 27. desember 2011 kl. 04:04.