View Single Post
En kan fint dra på seg en psykose, eller det som kategoriseres som psykose ved meditasjon. Mang en skjebne som har vekket denne 'kundalini-kraften', som også kan aktiviseres gjennom psykedelika. Jeg har ikke prøvd psykedelika, jeg har meditert og drevet med en del voldsomme pusteøvelser og yoga. Jeg opplever bare disse 'kundalini-opplevelsene' som psykedelisk. Tenker at høyere bevissthet alltid er relatert til 'psykedelisk', høyere eller altret bevissthetstilstand. Denne energien som med psykedelika skaper en alterasjon i bevissthet som gir en annen persepsjon av virkeligheten. Dette er jo ikke noe nytt, meditasjon kan (og i mitt tilfelle), gi bevissthets-ekspansjon, og i en klinisk forstand er det kategorisert som 'psykose', og blir behandlet med anti-psykotisk. Angst og depresjon samt voldsomme svingninger i stemning er ofte en konsekvens av disse åndelige opplevelsene. Det er en skal vi si, mye vanskeligere bevissthetstilstand enn vår hverdagsbevissthet, kan tenke en av grunnene til at folk ruser seg er fordi de vil oppleve mer enn bare 09- 04:00 livet. Skjønner dem godt for å si det sånn, det må være forferdelig å være nok en sau i en saueflokk, da vil jeg heller lide for å skape rystninger i psykiatrien. Om den 'stilreine' psykiatrien noen gang forandrer seg er jeg ikke helt sikker på, det går vel egentlig ikke ann å leve i denne altrede bevissthetstilstanden uten å få store mentale problemer, og ender også opp som et psykiatrisk tilfelle.
Det jeg tenker er at kundalini-vekkelsesprosessen blir et nytt kriterie i DSM som går under åndelig vekkelsesprosess. Men er skeptisk der. Enten man er genetisk predisponert eller om det er et akkutt tilfelle som skjer på et tidspunkt i livet, så blir dette diagnostisert som schizofreni - schizoaffektiv - eller bipolar 1 lidelse.
Det blir genetisk predisponert vs akkutt psykose, årsaket av omstendigheter/valg som fører til samme sykdomsbilde som en predisponert person. Spørsmålet er jo om predisposisjon er genetisk, og om en akkutt psykose produserer psykose-gener videre, og da begynner det å rakne i teoriene.
Sist endret av erdguld; 20. desember 2011 kl. 19:54.