View Single Post
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Fryktelig lite gjennomtenkt å skulle plage folk på grunn av dietten.
Har vel selv vært en av de som heiv seg over en vegetarianer en gang i lunsjen på skolen, pressa på for å få svar. Blei aldri fornøyd med svaret vi fikk...
Tror jeg tenkte at vegetarianere føler seg litt overlegne fordi de har "brutt med kjøttavhengigheten" og ikke lengre bidrar til en til en kjip kjøttindustri. At vi som spiser kjøtt fortsatt er en del av problemet og hindrer fred, balanse og lykkelige dyr.

Har kanskje noe å gjøre med at jeg har vokst opp på en gård med dyr, men jeg har en tendens til å rykke til, og tenke at nå blir bønda demonisert og urettferdig fremstilt såfort dyrevelferd-argumentet kommer. "så kommer dissa byfolka å trur'em kan mer om kuer enn oss" OSS! det er OSS eller DEM!

Vi vil ikke bli fremstilt som monstre, folk flest vet at vi egentlig ikke trenger kjøtt og at dyr lider unødvendig. Det er ubehagelig noen ganger å bli påmint hvor kjipe og utnyttende vi er bare for å beholde tradisjon, smak og latskap. Et forsøk på begrunnelse av hvorfor kjøttetere kan være så aggressive mot vegetarianere.
Sist endret av Bothrops; 9. desember 2011 kl. 12:27.