View Single Post
Liker Ron Paul, men har mine tvil om at den ville fungert i Norge. Han er en meget reflektert mann, og har stort potensiale til å få USA på rett vei, men det blir en alt for ekstrem politikk for Norge.

Ron Paul er for privatisering av både utdannelse og helsesystemet. Dette er systemer som fungerer forferdelig dårlig i USA, men som vi har "gode" løsninger på i Norge. Jeg kan til dels være for et delvis privatisert marked innfor disse sektorene, men for å opprettholde den høye levestandarden vår, samt tryggheten vi har her til lands så er vi avhengig av at staten tar vare på dem som trenger det uansett hvor mye penger de måtte ha på konto.

Hans ståsted på personlig frihet støtter jeg derimot fullt ut. Jeg trenger ikke staten til å passe på meg og i verste fall straffe meg for hva jeg eventuelt velger å putte i min egen kropp.

Alt i alt tror jeg det vil være lurt å velge ut visse elementer fra hans politikk å tilpasse det vårt lands politiske bilde før du/dere velger å starte et nytt parti.

Uansett lykke til.