View Single Post
Sitat av Sigurd4u Vis innlegg
Hvordan verden er det du lever i?
Kansje Norges stat dekker en del menneskelige behov for Norske beboere, men USA?

Og så langt er det ingen land som invisterer tungt i miljø utvikling, da hadde olje teknologien vært kuttet ut for lenge siden, men den skal jo melkes til siste slutt..
Vi har for lenge siden funnet opp andre brukbare energi kilder som kan ta over fosilt brennstoff, men de er langt fra i nærheten og bli brukt på samme skala.
Hvorfor kaste bort penger på det når man allerede har invistert så mye i olje?
De med pengene driter i miljøet og bærekraftig utvikling kort sagt.
Vis hele sitatet...
Vi er nordmenn.

Vi kan investere tungt i miljøtiltak selv om vi har oljeinntekter. Det er ikke sånn at det automatisk blir mindre forurensing hvis vi slutter å pumpe i Nordsjøen. Da blir det bare sånn at andre oljeproduserende land produserer mer. Tror du Nigerianerne eller Meksikanerne bryr seg like mye om slikt som oss? For ikke å snakke om Kanadisk oljesand! Nei, da er det best at verdens oljeinntekter kommer til oss. Vi er nok langtifra de verste miljømessig. Vi bruker for eksempel masse vannkraft (99% av all strømmen vår), mest i verden per innbygger. I andre oljenasjoner driter de it å finne alternative kilder og brenner bare gass. Diriger hatet ditt mot dem, ikke oss.

Den eneste brukbare energikilden som kan erstatte olje (til elektrisitetsproduksjon) er atomkraft. Jeg syns at vi bør investere mer i det, men demokratiet er sterkt uenig. Hvis man ønsker å redde miljøet, bør man demonstrere FOR atomkraft.

Sitat av EoT Vis innlegg
Hadde vært gøy å se Norges våpen- og oljeinntekter satt opp mot den "tunge" satsingen på miljø og bærekraftig utvikling. Norge har en forferdelig forskningspolitikk!

http://www.nytid.no/nyheter/artikler...a-usas-kriger/

Vil forøvrig si at jeg støtter grasrotprosjektet på Wall Street, og jeg kommer til å sette meg utafor Stortinget på lørdag i sympati med dem. Jeg synes budskapet virker rimelig klart; regulering av markedet og desentralisering av makta.
Vis hele sitatet...
http://www.google.com/url?sa=t&sourc...eyDMce0MHpjkYw

(s.25)

Sammenlign tallene for høyskole/universitet og institutt. Dette er veldig klimavennlige tall, med tanke på at vi er en oljenasjon.
Sist endret av Stratops; 13. oktober 2011 kl. 15:05.