View Single Post
Sitat av Layzi Vis innlegg
Du kan også legge til at du var trøtt og ikke helt forsto situasjonen, samtidig som du var "ruset" som det var nevnt tidligere.

Og om du nekter forelegg, så vil det vel ta en liten stund til de får rettslig lov? Og hvis du er litt heldig da, kanskje du rekker å få ut nok THC av kroppen til at du blir ren? Bare synsing fra min side, vell å merke.
Vis hele sitatet...
Noe sånnt, bevis blir gammle etc etc.. Men uansett om de tar han på pisseprøve så kan han hevde passiv røyking da han "var på en fest i helga hvor noen røyken noen umle greier"
Denne urinprøven vill forsåvidt ikke ha noe med om han røyket da de var på besøk hos han heller, da det vill være alt for lenge siden

Og hevde passiv røyking fungerer, fikk selv politiet til å henlegge ett forelegg med den forklaringen når jeg ble tatt på en urinprøve for mange år tilbake.

Det eneste du ikke kan snakke deg unna er en blodprøve i min erfaring. Med den kan de vist dokumentere at du har inntatt stoffet innen 24 timer.
Min forklaring om passiv røyking på den var ikke nok for politijursten, men jeg nektet straffeskyld, ble etter ett halv år dratt inn til rettsak hvor jeg hevdet passiv men dommeren dømte meg skyldig fordet. 2000 ibot, ingen saksomkostninger.

Man betaler som regel aldri saksomkostninger når man er siktet i en straffesak

EDIT: Nå skal det nevnes at blodprøve skjeldent blir utført hvis urinprøve er tatt, med mindre du kjørte ett motorisert kjøretøy
Sist endret av Sigurd4u; 5. oktober 2011 kl. 14:11.