View Single Post
Det har seg slik at politiet kom og vekte meg idag og hadde en ransakning i annekset jeg bor i. De synes du lukta hasj her inne, noe jeg selv ikke lukta. De fant ingen ting under ransakelsen bortsett fra brukerutstyr. Det var en majs-pipe på flaske som forøvrig ikke var min. Røyker joint.

Men greia er det at de spurte når sist jeg hadde røyket, og jeg sa ca. 2 dager siden. Så spurte dem om jeg ville godta et forelegg på å ha røyket. De har ikke gitt meg det, de bare spurte om jeg ville ha godtatt. Og siden jeg innrømte å ha røyket så ville det komme forelegg i posten senere sa hun ene. Men jeg var og er ikke keen på et forelegg, så jeg endret forklaring, til tross for at hun allerede hadde skrevet det ned i avhørs papiret. Så nå står det noe i denne duren,

"Siktede ****** har inrømmet brukt av hasj for 2 dager siden og bruk ca. 2 dager i uka, ikke jevnlig.
Siktede ****** endrer forklaringen til og ikke erkjenne å ha røyket og ikke erkjenne til å røyke ca. 2 dager i uka."

Så spørsmålet mitt er, kan jeg forvente et forelegg i posten? eller blir jeg innkalt til urinprøve? Isåfall hvilke rettigheter har jeg, kan jeg nekte på tisseprøve? Vis jeg nekter på forelegg hva vil skje videre?

Jeg er hakket under 18 år btw.