View Single Post
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Fullstendig enig!!

ÈN ting jeg ønsker å tillegge - og denne kommer til å sikkert provosere; jeg synes det foregår en liten *snik-totalitær-isering* av samfunnet.. Ikke mye, slett ikke, - men litt om litt og i ènkeltting!

Jeg veit denne setningen over er kontroversiell, men helt seriøst - uten at jeg forhåpentligvis trenger å måtte gulpe opp masse fakta - det er faktisk sånn at enkelte sterke krefter øverst i samfunnet ønsker hardt en mye strengere kontroll med ALLE innbyggere og personer generelt.

VELDIG provoserende denne beskjeden fra Finanasforbundet(?) at de ville fjerne kontanter.. Hva mener dere andre?
Vis hele sitatet...
Gulp gjerne opp fakta. Du kommer med et utsagn du selv innser er kontroversielt, da burde det falle seg helt naturlig at det utsagnet følges av troverdige kilder.

For øvrig tror jeg det er gunstig å huske at Finansforbundet er en interesseorganisasjon, og at de således har deres medlemmers beste i tankene. Derfor bør denne rapporten, som finnes her, tas med en klype salt. Når vi leser rapporten ser vi videre at det er tatt høyde for overvåkingsmuligheten. Det skal sies at jeg finner akkurat den drøftingen noe naiv, men det er igjen et tydelig tegn på at Finansforbundet som interesseorganisasjon jobber for det de mener er riktig.

Nå klarer jeg ikke helt å se at det i den aktuelle debatten er noen andre enn Finansforbundet som ønsker en statlig styrt endring mot et kontantfritt samfunn. Fra offentlig hold sies det til og med at det er uaktuelt å tvinge frem en slik endring. Når vi så har i hodet at dette er et utspill Finansforbundet tilsynelatende står alene om klarer jeg ikke helt å la meg provosere. Fagforeninger og interesseorganisasjoner kommer med nok drøye krav og utspill rett som det er, uten at jeg anser det for å være en trussel mot mitt levesett.

For ordens skyld må det påpekes at jeg ikke nødvendigvis er enig i konklusjonene som trekkes i rapporten. Selv om enkelte interessante spørsmål dukker opp, lar jeg meg ikke overbevise av drøftinger som tydelig er preget av hva man ønsker at resultatet skal bli.
Sist endret av Blåskimmelost; 4. oktober 2011 kl. 15:10. Grunn: Pirk.