View Single Post
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av Sigurd4u Vis innlegg
De som hevder at ett kontant basert samfund er usikkert og fører til mere kriminalitet og derfor vill ha ett elektronisk verdi system kan ta seg en tur i skauen...

Ta Japan som ett eksempel, Japan bruker ett fullt kontant basert system hvor butikkene ikke engang har kort automater. Det er ingen som bruker visa kort eller andre elektroniske betalings metoder. Japan har en av de laveste statestikkene på kriminalitet og er vell det tryggeste landet jeg noen gang har besøkt.
Glemte forsåvidt lommeboka mi på starbucks og kom tilbake en time senere hvor den fortsatt lå på bordet med rundt 4000 i kontanter. Lykke til med det i Oslo hvor lommeboka mi bare ville inneholdt visa kort, du legger forsåvidt ikke lommeboka di på bordet i Oslo heller.
I Japan føler jeg meg trygg med og la telefonen, ipoden og lommeboka ligge på bordet mens jeg går på toalettet, gjort det over 100 ganger og tingene ligger urørt når jeg er tilbake.

Så å si at kriminalitet kommer fra kontanter er dø født. Det er nok mer bak kriminalitet enn papir lappene...
Vis hele sitatet...
Nå tror jeg ikke Japan har lav kriminalitet på grunn av at de bruker bare kontanter..
Høy utdannelse, gode levevilkår, et velfungerende politi og fine straffer tror jeg burde få æren her.

Kan nevne at jeg har glemt lommeboka på bussen 3 ganger de siste tre årene.
Hver gang har den blitt levert inn til rutebilstasjonen. Sikekrt litt flaks inn i bildet her, men just saying.
Sist endret av Bombasa; 4. oktober 2011 kl. 14:01.