View Single Post
Sitat av doseren Vis innlegg
At en video er fjernet fra youtube er ikke det samme som at myndighetene i hele verden forbyr youtube å poste videoer fra okkupasjonen. Det ligger tross alt videoreportasjer om dette, bl.a. på Aftenpostens forside.

At "okkupasjonen" har fått liten oppmerksomhet frem til de siste dagene skyldes vel at realiteten var som følger; I New York, en by med ca 15 mill innbyggere, i et land med 300 mill innbyggere, protesterte ca 1500 personer mot kapitalisme og private økonomiske aktører.
Det er jevnlig demonstrasjoner med 10-50 personer utenfor Stortinget som ikke kommer i avisene, det er ganske enkelt ingenting å skrive om.

Oppmerksomheten har økt de siste dagene, bl.a. etter massearrestasjonene, men selve demonstrasjonen er fortsatt en ganske liten hendelse i verden.
Vis hele sitatet...
Du har jo ikke satt deg inn i saken i hele tatt og skriver ut av det blå?
Det er ikke 10-50 mennesker som demonsterer når over 700 har allerede blitt arrestert.
Det er flere tusen og de har tatt over Wall street... De har satt opp camp midt i New York...
I det minste gjør noen google søk før dere skal begynne å kværulere på ting dere ikke har peiling på.
Jeg skriver bare det jeg ser og finner informasjon om, det er ikke snakk om noen konspirasjon jeg danner for og starte diskusjon....

Det ligger også filmer på youtube, men de som inneholder vold, aggresiv holding, sterke politiske meninger eller demonstranter som fronter budskapet sitt mot de privat eide bankene, politikere osv så blir det veldig raskt fjernet.

Noen rakse søk på "mediablackout" vill kansje gi deg litt mere informasjon..

Sitat av Widow Vis innlegg
Du trenger ikke å være så kvass, jeg bare ga deg et tips. Når du skriver noe utenom hva som er allment kjent, så er det lurt å ha med kilder.

Nei, jeg har ikke sett på noen av youtube-linkene dine.
Vis hele sitatet...
Jeg må jo det når du roper "kilde kilde" og du ikke engang ser over det jeg poster... herre min hatt.