View Single Post
Sitat av Grix Vis innlegg
Beklager hvis jeg høres i overkant kritisk ut, men jeg tviler egentlig litt på dette. Har hørt slike historier utallige ganger, og hver gang har de vist seg å kun være rykter. "En venn av en venn sa..". La meg gjette, hun som tok LSD trodde hun var en appelsin?
At man blir gal av LSD skjer rett og slett ikke med mindre man enten har en latent lidelse, eller bruker det vanvittig mye i lengre perioder ala Syd Barret.
Man kan så godt som heller ikke dø av en pille extacy (med MDMA). Jeg er villig til å vedde hundre kroner på at det ikke er hele historien. Enten er det bløff, eller så tok hun nok andre rusmidler i tillegg/mer enn en pille.
(Erowid sier faktisk at 2 av 100 000 har så alvorlige reaksjoner at man kan dø, men det er altså mye mindre risikofylt enn å ta en kjøretur i trafikken f.eks.)
Vis hele sitatet...
Hadde en samtale med en nevropsykolog, som riktignok hadde hatt flere LSD brukere som pasienter, han sa at i skjeldene tilfeller kunne man få flashbacks av kun 1 trip! men da skulle man være uheldig. ifølge han begynte det og tilte for folk etter 20-30 tripper! han forklarte at det var det vanligste var flashbacks av traumatiske halliser, man ble ikke "gal" i ordets rette forstand.