View Single Post
Sitat av twixtor Vis innlegg
Politiet i norge har alt for lite å gjøre, syns jeg leser slike historier hver eneste dag. Noen må da klare å sette dem på plass..
Vis hele sitatet...
Det som er felles for disse historiene er at politiets versjon som regel ikke kommer godt frem. Vi hører bare de "helt uskyldiges" versjon.

Sitat av muffinluv Vis innlegg
Det er vel som noen sa at de får mer pengestøtte jo flere saker de løser. Sånne saker er "enkle" i forhold til f.eks voldtekt. Og derfor velger de å gå etter sånne ting.
Vis hele sitatet...
Nei, slik er det ikke. Penger får de over statsbudsjettet.

Sitat av EkNad Vis innlegg
Lekdommerne er alltid nesten unntak mildere enn et rasshøl av en fagdommer.
Vis hele sitatet...
Det inntrykket sitter ikke jeg igjen med. Tvert imot har de fagdommerne jeg har sett kun vært opptatt av å se på hva fakta viser, og i slike enkle saker hva folk er idømt tidligere.

Fagdommere har ikke noe behov for å være drittsekker. De skal bare sørge for at dommen følger loven.

Men i noen sivile og opplagte saker som denne i tingretten så er det ofte kun en fagdommer.
Vis hele sitatet...
Det tror jeg ikke... Når det kun er fagdommer, så er det under et slags rettsmøte der du kan velge å erklære deg skyldig der og da, eller stå på din uskyld og bli sendt videre til en full sak med to lekdommere i tillegg.