View Single Post
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
409
Nå er ikke jeg en oldschool bruker, så hvilke rettigheter jeg har til å uttale meg vet jeg ikke men uansett..

Det dukker jo opp litt usaklige kommentarer her og der men er ikke verre en å bare overse dem evt. rapportere viss det skulle være helt på trynet.
Etterhvert som en bruker har spredd pisspreik rundt på forumet husker man brukernavnet og da er det ikke verre en å scrolle forbi slik at man kommer til den saklige delen av tråden, rett og slett ignorere de brukerne som ikke er ute etter å hjelpe eller diskutere skikkelig.

Det som plager meg innimellom er helt splitter nye brukere som oppretter en tråd allerede første dagen med en useriøs tittel, masse skrivefeil fulgt av en laidback attitude, spørsmål som ofte blir stilt er ting som har blitt besvart 1000 ganger før men siden de er helt nye så er de gjerne ikke klar over dette.
Det er forsåvidt greit nok det, men hvorfor ikke ta en søkerunde på google før man vurderer å lage en tråd.
Det tar mindre tid og man får om regel svar viss man bare prøver litt forskjellige søkeord uten å gi opp etter 2 forsøk..

Det at folk er usikre og vil ha skikkelige svar er jo egentlig bare kjempebra!
Men det koster så lite energi å søke litt rundt først for å se om man får svar på spørsmålet i eldre tråder eller andre plasser på internett først!
Finner man ikke det så kan man vertfall opprette en tråd som i det minste ser litt seriøs ut å ha en attitude som viser at du er skikkelig keen på seriøs hjelp!

Et eksempel jeg kan trekke frem som jeg kom over nå for 10 - 15 min siden var en person som hadde et spørsmål om å bruke flein som sovemedisin fordi han var tom for weed. Rett etter at han hadde stilt dette spørsmålet nevnte han på slutten av tråden at nå var soppen spist allerede uansett så, han spiste likeså godt soppen mens han skrev tråden.
Da tenker jeg.. hvorfor poste en tråd med et slikt spørsmål viss man ikke gidder å vente til man får svar engang?
I dette tilfellet kunne han ha søkt rundt på nettet og garantert funnet svar på spørsmålet sitt som er at fleinsopp ikke egner seg som sovemedisin.

men ja, ellers er forumet kjempebra!
Synes at det er masse solide gode brukere her inne som virkelig har peiling på å diskutere, det er grunnen til at jeg er blitt stuck på nFF!
Litt humor er jo alltid morsomt så lenge det ikke blir det eneste formålet til en bruker bare for å sanke kp og lignende.
Sist endret av Kimbobo; 6. september 2011 kl. 03:29.