View Single Post
Å nei, nå kommer det enda en sånn idiotbruker som skal klage over at forumet var bedre før.


Vet at de fleste her inne hater tråder om at ting var bedre før, men klarer ikke å unngå å lage denne tråden.
Til mitt forsvar skal jeg prøve å holde det så saklig som mulig uten så altfor mye klaging.

Har brukt forumet mer eller mindre aktivt siden 2006; på godt og vondt.
Husker mine første tråder og innlegg som uerfaren forumbruker og gleden i å diskutere med ulike mennesker fra hele Norge.

Har hatt mange morsomme og interessante diskusjoner her - alt ifra religion til software til hvordan utnytte Stabburets leverpostei konkurranse.
Det jeg savner mest er den spennende følelsen nFF gav meg som ung bruker av et relativt "ukjent" forum.

Freakforum har fulgt meg rett over 5 år av livet mitt og gitt meg inspirasjon, idèer, tanker, forståelse og ikke minst et sted å diskutere med saklige mennesker.

Følelsen Freakforum gav meg var ulik noe annet forum jeg hadde brukt tidligere.
Moderatorene var strenge, brukerne var høflige, trådene var mange og ikke minst varierte.
Humoren stod også høyt, men aldri i veien for seriøsiteten.

Freakforum var rett og slett det perfekte forum.


Grunnen til denne tråden er ikke smisking med moderatorer eller admins, nei snarere enn oppvekker til freak's daglige brukermasse.
De siste årene har det forumet jeg en gang brukte daglig blitt mer og mer et sted jeg sjeldent besøker.
Dette mye grunnet usaklige brukere som ikke respekterer regler eller god forumskikk.

Når jeg besøker freakforum ønsker jeg å kunne diskutere diverse saker og emner uten å konstant uroe meg for å måtte bla gjennom endeløse sider med off-topic pisspreik eller konstant repost.

Grunnen til at jeg skriver dette er fordi jeg føler det er veldig mye det det går i.
"Fjorten" år gamle brukere som stort sett bedriver forumstiden med reposts, barnehage grammatikk og annet dritt som 4chan memes og off-topic bullshit.
Er det ikke mulig å prøve å beholde seriøsiteten til et ellers veldig OK forum?

Jeg forstår selvsagt at det blir en tøff jobb for moderatorer å holde unna uønskede brukere/innlegg mtp. på den enorme brukermassen nFF har opparbeidet seg de siste åra.
Når jeg registrerte meg lå brukermassen på rett over 10.000 medlemmer - noe annerledes enn dagens svimlende tall.

Jeg legger selvsagt ikke all vekt over på mods og admins, det er mer eller mindre det motsatte av det jeg prøver på.
Følelsen av et vellykket forum ligger vell så mye i hendene på forumets brukermasse.

Så jeg oppfordrer alle med en registrert bruker her til å tenke litt over hvordan de oppfører seg på forumet både mtp. rettskrivning, reposts, memes og annet unødvendig dritt som ikke hører hjemme på et forum.


Kommer sikkert til å få noe krydder av brukere som har vært her lenger enn meg
Sier for all del ikke at jeg har vært her siden begynnelsen, sier bare at følelsen freakforum gir meg er helt annerledes fra 2006 til 2011.

For å si det på det personlige planet så føles det som om forumet jeg elsker blir gjengvoldatt av en gruppe respektløse guttunger.

Hva er deres tanker ang. temaet?


Note:
- Svar som "Hvis du ikke liker forumet, ikke bruk det" kan dere holde dere unna.
- Tilleggsnote: Savner også strengere moderatorer
Sist endret av junkpal; 6. september 2011 kl. 00:09.